Després que la polèmica hagi picat a la seva porta (una altra vegada), Ticketmaster ha afirmat que en els concerts de Bad Bunny a Espanya "no es van aplicar preus dinàmics" i que els preus de les entrades "es van fixar per endavant i no van canviar durant el procés de venda de les mateixes". Així ho ha anunciat en un comunicat remès a Europa Press, en el qual la plataforma recalca que en tots els esdeveniments venuts a través de la seva gestió, el preu total, incloses totes les tarifes, es mostra als consumidors des del principi, fins i tot mentre s'espera a la cua virtual: "No hi ha tarifes ocultes".

Aquesta defensa arriba després que el Ministeri de Consum anunciés que investigarà possibles irregularitats en la venda d'entrades dels concerts de Bad Bunny a través de Ticketmaster, després que l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denunciés a la plataforma davant de l'administració pública pel "cobrament irregular i abusiu" dels tiquets de les actuacions que el cantant porto-riqueny donarà a Barcelona i Madrid el maig i el juny de 2026, completant una residència de dotze xous. De fet, des de Consum van informar que la investigació s'incorpora a un expedient informatiu que mantenen obert a diverses empreses que es dediquen a la venda online per a concerts i un altre tipus d'activitats.

Així mateix, la plataforma també ha celebrat que l'expectació entorn de la gira Debí Tirar Más Fotos World Tour de Bad Bunny a Espanya hagi estat "extraordinària". El cantant de Callaíta, Moscow Mule o Voy a llevarte pa PR farà una residència a Espanya, amb dos concerts a Barcelona i deu a Madrid: 22 i 23 de maig a l'Estadi Olímpic de Barcelona; els dies 30 i 31 de maig, 2, 3, 6, 7, 10, 11, 14 i 15 de juny a l'Estadi Metropolitano de Madrid. "Amb més de 600.000 entrades venudes un sol dia per a dotze estadis, la demanda va batre tots els discos de la música en directe al nostre país. Estem molt orgullosos d'haver contribuït a apropar aquesta experiència els fans", assenyala la companyia.

bad bunny benito EFE
Foto: EFE

Ticketmaster, a més, ha incidit que està "plenament compromès amb la transparència, la protecció als fans i amb aconseguir una experiència de venda d'entrades justa i segura per a tothom". "Col·laborarem plenament amb el Ministeri d'Assumptes Socials, Consum i Agenda 2030 mentre estudien el procés de venda d'entrades de Bad Bunny", ha conclòs. Benito Martínez Ocasio va esgotar les entrades en qüestió de 24 hores: segons dades de Live Nation, es van vendre més de 600.000 entrades per als dotze concerts que formaran part de la gira mundial en territori espanyol.

Com defensa l'OCU en la seva denúncia, des que va començar la prevenda de les entrades, molts compradors van entrar als webs i es van trobar que hi havia fins a tres conceptes no reemborsables: despeses de gestió, donació i càrrec vip. En aquest sentit, les entrades amb una despesa mínima de 79,50 euros van veure com el seu preu s'incrementava fins als 269,30 euros en sumar-se les tres tarifes addicionals: 3,30 en concepte de donació, 36,50 euros per despeses de gestió i 150 euros per càrrec vip addicional. I, a més, denuncien que la majoria d'aquestes despeses estaven ocultes fins al moment del pagament final.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!