Sembla que la història es repeteix i que la indignació arribarà als seguidors de Benito en un moment. Anar a concerts a preus assequibles cada cop és més una utopia, especialment quan es tracta de grans estrelles internacionals. En els últims anys, el preu de les entrades ha pujat tant que ha convertit aquest tipus d'espectacles en un privilegi que només alguns fans es poden permetre. A les altes sumes de diners que cal pagar se suma la dificultat per aconseguir tiquets, creant llargues cues virtuals que conviuen amb els problemes tècnics. En molts casos, fins i tot, arribar a l'últim pas no assegura haver reservat correctament les entrades, fet que suposa perdre-les, i també veure com els preus no són els mateixos que a l'inici del procés de compra. Ara és el torn de Bad Bunny a Barcelona i Madrid, així com en altres ciutats europees, que acaba d'anunciar gira mundial i els preus dels concerts.

🟠 Entrades Bad Bunny a Barcelona i Madrid 2026: a quina hora comença avui la prevenda?
 

🟠 Preus per veure Bad Bunny: això costen les entrades a Barcelona i Madrid
 

Les grans gires mundials mouen enormes masses de fans i el més corrent és que aconseguir entrades sigui tota una aventura. També ha passat amb els concerts de Taylor Swift, Beyoncé, Oasis, Bruce Springsteen o Estopa, a les cues dels quals s'agrupa una quantitat de demanda tan elevada de compradors que és gairebé impossible de gestionar. A això se li afegeixen uns costos volàtils i diferents dels que coneixien els usuaris. Es tracta dels preus dinàmics, un sistema que ajusta el preu de les entrades en funció de la demanda en temps real i que utilitzen plataformes com Live Nation o Ticketmaster, segons ells, per evitar que el preu es dispari al mercat de segona mà i combatre la revenda i el frau. Per als seguidors és una desesperació que els impossibilita veure els seus ídols.

bad bunny benito EFE
Foto: EFE

Bad Bunny, igual que Lady Gaga, també apostarà pels preus dinàmics

Després d'uns dies de nervis i màxima expectativa, ja se saben els preus de Bad Bunny per veure'l en els seus concerts per Espanya. El porto-riqueny actuarà a Barcelona i Madrid els dies 22, 30 i 31 de maig, amb doble cita a la capital espanyola. Però a part d'anunciar els preus, el web de Live Nation també ha anunciat que aquests preus estaran condicionats per l'estratègia dels preus dinàmics, igual que va fer Lady Gaga amb el preu de les entrades dels seus concerts al Palau Sant Jordi, previstos per a l'octubre d'aquest any. Una decisió que va generar molta polèmica en el seu moment, i que ara sembla repetir-se amb el cantant llatí més mediàtic del nostre temps. Caldrà esperar fins aquest dijous, quan s'obre la prevenda, per saber fins a quin punt s'inflen els preus, que podrien fins i tot triplicar-se.

L'últim cas que va generar malestar i debat a les xarxes va ser el de Lady Gaga, i pot servir com a exemple del que pot passar els pròxims dijous i divendres. L'estrella del pop visitarà Barcelona aquesta tardor amb cita triple els dies 28, 29 i 31 d'octubre, sent la seva única parada en territori espanyol per presentar la gira The Mayhem Ball. La casuística de la compra va causar frustració entre els seus fans, que van viure les dificultats d'aconseguir entrada per a un dels tres concerts amb preus fluctuant considerablement. Les entrades, disponibles a través de Ticketmaster i Live Nation, van seguir un esquema de preus dinàmics des de la prevenda, amb tarifes base que oscil·laven entre els 55 i els 180 euros, però que van anar variant fins a assolir els 400 euros a grada, segons la demanda. A més, els paquets VIP van assolir els 630 euros, fet que va generar una gran sensació d'indignació i descontentament entre els usuaris.

Els compradors, en aquest sentit, denuncien que molts no estaven informats d'aquest possible canvi de preus en temps real i que es van trobar amb pujades sobtades de preus mentre eren a la cua virtual, la qual cosa els va portar a qüestionar la transparència del procés. El setembre passat, i després de passar el mateix amb les entrades dels concerts que la banda Oasis va anunciar, la Comissió Europea va iniciar una investigació sobre Ticketmaster. A Espanya, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) també insisteix que s'implementin regulacions que protegeixin els compradors d'entrades.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!