El Sónar+D CCCB que se celebra en línia i de forma presencial al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona ha tingut aquest dissabte com a plats forts les actuacions de Max Cooper, Maria Arnal & Marcel Bagés i John Talabot. Aquesta ha estat la segona jornada d'una edició especial del festival organitzada després de la seva cancel·lació per la pandèmia, que també ha acollit xerrades i tallers, com la protagonitzada pel projecte que representarà Catalunya a la Biennal d'Arquitectura de Venècia a càrrec d'Olga Subirós i l'anàlisi sobre el futur de la indústria musical 'FuturePulse: forecasting success in the music industry'.

En l'apartat musical, la jornada ha començat amb la nova instal·lació sonora 'Concert for four pianos', de Lolo & Sosaku des del seu estudi de L'Hospitalet, una actuació seguida de l'exploració tecnològica i musical 'Acte de fe', del trio artístic Grandia/Martorell/Vilajuana.

A la tarda ha pres el relleu la proposta 'El mundo de Nina', a càrrec de la cantant de hip hop argentina Ms Nina, una de les ambaixadores del moviment 'neoperreo' on la mirada masculina del reguetón s'inverteix. Més tard, ha estat el torn del raper de l'Hospitalet d'ascendència marroquina Morad, convertit en l'estrella més trencadora del trap del 2019 gràcies als seus crus retrats de la vida al marge de la societat.

Nicola Cruz amb Andrés Benavides

Han seguit animant la jornada el productor equatorià Nicola Cruz amb la celebració de la cultura i cosmovisió dels seus Andes natius a través de l'electrònica, els sintetitzadors i el sound design en un set amb el percussionista Andrés Benavides (que es va veure divendres). Ha rematat el dia l'habitual del festival El Niño de Elche amb l'avançament del seu nou disc 'Segunda diferencia: oraciones del siglo XXI' (després de fer-ho divendres).

Ha pres el relleu el set dj del barceloní John Talabot, un ineludible del circuit internacional de DJ i famós pels seus llargs i narratius sets que aprofundeixen en els confins del techno i l'electrònica psicodèlica, i el nou espectacle en directe de Maria Arnal & Marcel Bagés acabat d'estrenar en línia al Mercat de Música Viva de Vic, en una proposta de flamenc amb atmosfera post-rock.

Després, enregistrat des de Kingsplace, Londres, el productor i artista nord-irlandès Max Cooper ha proposat directe exclusiu que qüestiona de nou els límits de la música electrònica i la performance audiovisual. Han tancat la jornada les actuacions d'Ubaldo amb el seu tapís sonor a partir de fragments de guitarra, la proposta electrònica de textures atmosfèriques de la catalana Nara Is Neus (que es va veure divendres també), i el directe de la multiinstrumentalista, DJ i productora Ylia.

En un segon canal de directes, el festival ha començat al migdia amb el beat balear Nueen inspirat en l'herència folk i hippy de la seva Mallorca natal, seguit del techno líquid i el neobrutalisme del duo també balear Anti Drone Squad. Han protagonitzat també els directes d'aquest canal la productora i vocalista Ivy Barkakati, el DJ i productor Daniel 2000, el 'no músic' Dani Blue (segons la seva pròpia descripció), la DJ eclèctica del dance i música experimental Troya Modet i el viatge a través de la història de C.E.E. Sheperds.

A la secció presencial Sonarhub Studios, el festival ha acollit les propostes 'New spaces of sound irradiation', 'Antiloop', 'Flora Rearing Agricultural Network', 'Futura Space', 'Eina/Idea' i 'Otto: Musical-toy installation for 8 mini basketballs'.

Conferències i tallers

En l'apartat de conferències, aquest dissabte ha acollit també la xerrada 'aire/aria/air', sobre el projecte que representarà Catalunya a la Biennal d'Arquitectura de Venècia. També la col·laboració 'The Catalan Electronic Music Scene', i l'anàlisi sobre el futur de la indústria musical 'FuturePulse: forecasting success in the music industry'.

Pel que fa als tallers, el festival ha ensenyat els ponents com presentar projectes en realitat virtual, algoritmes i patrons, narratives en realitat virtual i una proposta de gestió de la incertesa en temps complicats.