Gerard Garrote i Guillem Vestit, dos exestudiants del grau en Enginyeria Multimèdia de la Universitat de Vic (UVic), han desenvolupat una aplicació que permet agrupar usuaris perquè comparteixin continguts i despeses en plataformes digitals. S'anomena Sharingful i ja l'han llançat al mercat.

L'aplicació és el resultat del Treball Final de Grau (TFG) d'ambdós estudiants i ara, després d'acabar els estudis al juny, l'ha posat a disposició dels consumidors. Garrote i Vestit s'han encarregat no tan sols de crear el disseny tecnològic de l'aplicació, sinó també d'elaborar el pla de negoci per a la seva comercialització.

L'eina Sharingful permet als usuaris registrar-se de dues formes: una com a persona amb subscripció a una plataforma que comparteix amb uns altres el contingut i, a canvi d'això, rep una tornada econòmica. L'altra forma és com a usuari que gaudeix d'una subscripció aliena i paga la seva part proporcional per utilitzar-la.

De moment, l'aplicació ofereix un catàleg d'onze plataformes digitals agrupades en els àmbits de música, cinema i sèries, esport i llibres com Netflix, HBO, Disney, Spotify, Deezer, Tidal, Tidal Hi-fi, Amazon Music, Google Play Music, Dazn i Nubico

Netflix no vol que facis trampes

Sharingful arriba just després que el Hollywood Reporter anunciés que Netflix pretén evitar que els usuaris comparteixin la contrasenya dels seus perfils per tal de compartir les despeses de subscripció. Ara per ara, la plataforma en streaming permet crear cinc usuaris dins d'un mateix compte i no restringeix la quantitat de dispositius en els quals es pot iniciar sessió, fet que ha permès que moltes persones comparteixin la seva contrasenya d'accés amb familiars, amics o fins i tot grups creats amb aquest propòsit, per tal de dividir les despeses.

Per aquest motiu, el gegant de l'entreteniment ha començat a enviar el següent missatge a alguns dels usuaris dels Estats Units: "Si no vius amb el propietari d'aquest compte, necessites el teu propi compte per seguir veient continguts". Si ignores l'avís, reapareix més tard i se t'ofereix la possibilitat de demostrar que ets el propietari original del compte a través d'un correu electrònic o un missatge de text amb el codi de verificació.