PJ Harvey signa la seva particular crònica de la societat actual amb The Hope Six Demolition Project 

Mesos enrere PJ Harvey debutava en el món literari amb El hueco de la mano. Un poemari amb què la gran dama del rock versava els sentiments que li havien despertat els viatges que entre 2011 i 2014 havia realitzat a Kosovo, Afganistan i Washington DC. Col·lecció de poemes acompanyats dels retrats realitzats pel seu company de passatge i col·laborador habitual, el fotògraf i cineasta irlandès Seamus Murphy. 

Acabant amb els cinc anys de silenci que han passat des de la publicació del seu anterior disc, el superb Let England Shake, PJ Harvey reprèn la seva trajectòria discogràfica amb aquest The Hope Six Demolition Project (2016), àlbum, enregistrat l’any passat en sessions obertes al públic al Somerset House de Londres, amb què, novament, la cantant britànica ha trobat la seva font d’inspiració en aquestes tres travessies.

Prosseguint amb l’esperit crític del seu predecessor (tot i que qualitativament un esglaó per sota i temàticament més global), ànim traduït en un recull de peces de cadència crua, esmolada, per instants opressiva, alhora que, com és habitual en ella, desprenent una estranya i fascinant sensualitat; PJ Harvey ha perfilat un àlbum que tot i no encaixar dins les formes de la cançó protesta té una clara tonalitat política. Una obra de musicoperiodisme, la seva particular crònica de la societat d’avui dia.

PJ Harvey. The Hope Six Demolition Project. Vagrant. Indie rock.

 

BONUS TRACKS

VV.AA

Wake Up You! The Rise and Fall of Nigerian Rock

Now Again Records

AFROROCK. Nigèria ha estat i és un dels epicentres més efervescents de la sempre fascinant escena musical africana, tant si ens referim a sons tradicionals com a gèneres més pròxims en el temps com l’afrorock. Sorgit entre finals de la dècada dels seixanta i inicis dels setanta, l’afrorock es caracteritza per la fusió de les estructures tonals del rock amb els ritmes tribals subsaharians. Testimoniant les arrels de l’estil, Wake Up You! The Rise and Fall of Nigerian Rock compila les millors creacions de pioners del rock africà nigerià com Ify Jerry Krusade, The Strangers, The Apostles, Ofo The Black Company, War-Head Constriction o Question Mark.  

M83

Junk

Naïve Records

INDIE POP. Fins aleshores M83, l’aventura musical del francès Antony Gonzalez, havia estat el gaudi d’una petita minoria. L’autor de joies com Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts (2003) que només disfrutaven tres enterats. A partir de Hurry Up, We're Dreaming (2011), esdevindria un dels projectes més elogiats i admirats de l’escena independent. En procés d’assimilació del seu nou estatus, González reapareix cinc anys més tard amb un àlbum que reverbera els sons de la seva infància i primera adolescència. Piconadora d’influències primerenques, d’ABBA a George Michael, de Fleetwood Mac a Steve Vai (heroi de la guitarra que aquí col·labora amb un solo a “Go!”), un més que gratificant viatge al pop i l’electrònica dels anys setanta i vuitanta. 

Pet Shop Boys

Super

X2 Recordings

SYNTHPOP. Institució del pop sintetitzat, Neil Francis Tennant i Christopher Sean Lowe entreguen la seva tretzena referència d’estudi. Enésim tractat de melodies pop disfressades en formes electròniques i vocació hedonista. Amb temes com “Undertow”, “The Pop Kids”, “PSB” al capdavant; altra tesi doctoral dels nois de la botiga d’animals domèstics de com confeccionar tornades irresitibles amb esperit de trencapistes.