El setembre de 2022, després de sis anys de saludable hiperactivitat, El Petit de Cal Eril s’acomiadava amb un cartell que indicava: “Tanquem per anar a pescar”. Llavors vingué el silenci. Ningú sap gaire com ha passat l’estona, a quina cala ignota ha estat tirant la canya. Però malgrat el misteri, ja estem en disposició de confirmar que els anys de guaret han donat fruit. El Petit de Cal Eril torna. El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi és. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: ERIL ERIL ERIL, es diu. Però com que a la primera cançó ja ens alerta que Jo ja no sóc qui era, doncs a veure.

Milions de preguntes i molt poques respostes

Perquè els que coneixeu El Petit de Cal Eril ja sabeu que no acostuma a transitar pel camí senzill, que necessita obrir vies i moure’s pels marges. Té una mica d’al·lèrgia a fer les coses com les fa tothom. Aquest és doncs un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.

Un treball del qual avui, diada de Sant Jordi, Joan Pons, acompanyat de la seva banda, començarà a decodificar les seves incògnites amb un 'happening' al llarg del dia (de 13 a 21h) al CAT Tradicionàrius de Gràcia. Els degans del pop metafísic hi muntaran un gran iglú de vent, similar al que es farà servir als concerts de presentació. I a l’interior d'aquest iglú, hi serà el grup en persona per explicar tots els detalls d'ERIL ERIL ERIL, àlbum que també es podrà escoltar allà, i, tot i que oficialment no sortirà a la venda fins al 9 de maig, ja es podrà comprar de manera anticipada en format vinil. Els primers concerts de presentació ja confirmats de la nova obra del geni de Guissona seran els dies 10, 11, 12 i 13 de juny a l'Ideal Barcelona - Centre d'Arts Digitals. Entrades ja a la venda aquí