Les xarxes socials es van omplir de missatges d'alguns usuaris convidant a veure la pel·lícula La família Mitchell contra les màquines, la primera que la plataforma de continguts audiovisuals Netflix va estrenar en català. Pensaven que, si el film era un èxit, l'empresa produiria més continguts en aquesta llengua, una hipòtesi que ara ha descartat la mateixa plataforma

Va ser la mateixa directora de Política Lingüística del Govern, Ester Franquesa, la que en, una entrevista al programa Popap de Catalunya Ràdio, va animar els oients a fer-ho: "Com més gent vegi la pel·lícula en català a Netflix, més fàcil serà que les plataformes incorporin més títols en la nostra llengua", va dir.

 

netflix 'La família Mitchell contra les màquines'

Tanmateix, segons ha explicat la mateixa emissora, des de Netflix han descartat aquesta relació i han explicat que, només si tornen a adquirir els drets d'alguna producció que tingui versió en català incorporada, i la distribuïdora els la facilita, la inclouran entre els seus continguts. En cap cas, però, la inclusió d'aquesta dependrà del seu èxit. 

No es tracta d'una obra de Netflix

I és que, el llargmetratge La família Mitchell contra les màquines no és una obra original de Netflix. Es tracta d'una producció  de Sony Pictures Animation de Sony Pictures Animation pensada, inicialment, per a ser estrenada als cinemes a finals de l'any passat. 

Va ser gràcies a la Generalitat que es va doblar al català. Finalment, arran de les dificultats per la pandèmia de la Covid, la productora va decidir vendre-la directament al mercat domèstic. Netflix la va comprar i va incloure la versió en català atès que ja venia incorporada

Objectiu: augmentar l'oferta en català

Netflix actualment té tan sols dues pel·lícules en versió original en català: Incerta Glòria i La Pròxima Pell. I cinc sèries: Sakura la caçadora de cartesMerlíBenvinguts a la famíliaSi no t'hagués conegut i Les de l'hoqueiPerò fins ara no tenia cap producció amb doblatge en català.

La família Mitchell contra les màquines és una pel·lícula de dibuixos animats de comèdia i ciència-ficció. Els directors són els mateixos que van portar Spider-Man: Into The Spider-Verse y The LEGO Movie, guanyadora d'un premi de l'Acadèmia.

El 78% dels catalans demanen més continguts

Una oferta insuficient si ens fixem en una enquesta realitzada per la Direcció General de Política Lingüística l'any 2020, la qual indica que el percentatge de catalans que volen que les plataformes digitals, els canals televisius i les sales de cinema apostin per aquests continguts és de 78%

 

Imatge principal, un televisor connectat al servei de Netflix / Unsplash