La coproducció catalana Miriam miente dirigida pel català Oriol Estrada i la dominicana Natalia Cabral ha estat un dels cinc projectes cinematogràfics en construcció seleccionats per la secció 'Guadalajara Goes to Cannes', del Festival de cinema de Guadalajara, per a presentar-se al Marché du Film del Festival de Cannes al mes de maig.

A la iniciativa 'Guadalajara goes to Cannes' s'escullen cinc projectes de pel·lícules iberoamericanes per "apropar els seus directors i productors amb la industria fílmica internacional". També s'ha anunciat que el projecte ha obtingut dos suports per a la seva conclusió gràcies a la seva participació en el marc del programa 'Guadalajara Construye' del certamen mexicà.

Miriam miente està produïda per la catalana Mallerich Films Paco Poch i Faula Films, de la República Dominicana, i forma part de la delegació catalana present a la 33a edició del Festival de cinema de Guadalajara, en què Catalunya n'és la convidada d'honor. També s'ha anunciat que el projecte ha obtingut dos suports per a la seva conclusió gràcies a la seva participació en el marc del programa 'Guadalajara Construye' del certamen mexicà.

Miriam miente se situa a la República Dominicana, on el tranquil món d'una família petitburgesa comença a descompondre’s a partir del moment en què la Miriam, de 14 anys, coneix al seu xicot d'Internet. Mentre les seves amigues preparen amb entusiasme la tradicional festa dels quinze anys, la Miriam no sap com explicar a la seva família que ell és negre.

També s'ha anunciat que el projecte ha obtingut dos suports per a la seva conclusió gràcies a la seva participació en el marc del programa 'Guadalajara Construye' del certamen mexicà. Així, ha rebut el suport per a la seva distribució de 10 còpies en format DCP i un valor de 5.000 dòlars atorgat per l'empresa 3C Films Group. La companyia mexicana de màrqueting online 'Secuencia Estratégica' ha beneficiat al projecte amb el desenvolupament d'una estratègia de 'branding' i peces publicitàries per a la seva difusió.