Ahir va quedae constat un cop més que pel Primavera Sound, Barcelona es converteix en una de les capitals mundials de la música. Molts no volien fer gaire tard per poder escoltar, ni que fos per casualitat, Amaia, guanyadora de la darrera edició d'Operación Triunfo. Mentre la cantant navarresa interpretava tot un repertori d'allò més variat, on es van incloure temes de blues, copla i versions d'Arcade Fire, el sol lluïa i et convidava a relaxar-te tot escoltant la jova veu de la cantant que s'estrenava d'aquesta manera dins el món dels grans esdeveniments indie. La curta edat, l'emoció que posa en el seu treball i la seva naturalitat va endolcir un públic que buscava acompanyar-la en aquest moment que, ben segur, va ser molt especial per a ella. 

Amaia primavera sound EFE

Amaia durant el seu concert d'ahir / Foto:EFE

Com ja és habitual, el recinte s'anava omplint de gent vinguda d'arreu, convertint-se en immens aparador de moda que acull vestimentes i estils diferents. I la gent a poc a poc s'anava congregant a l'escenari Seat, un dels dos escenaris més grans, per escoltar una de les grans reines de l'electrònica. La cantant islandesa Björk va enlluernar el seu públic amb Utopia, el seu darrer treball. L'artista és coneguda arreu per la seva inconfusible veu i la seva original música que explora nous llenguatges melòdics, i ahir no va ser l'excepció. Björk va captivar el seu públic amb un dels seus inoblidables concerts, on la música es fon amb audiovisuals i llums que fan del directe una veritable experiència artística. Les pantalles projectaven imatges de la natura en la qual tant s'inspira la cantant, fet que en un primer moment va despertar certes queixes entre aquells que volien veure a la islandesa per les pantalles. Björk va oferir un repertori que incloïa, sobretot, temes del seu últim àlbum. Això no obstant, l'artista va voler complaure als seus seguidors més veterans amb un petit viatge als 90 interpretant Isobel, de l'àlbum PostHuman Behaviur, inclòs en el seu primer disc Debut. El concert quedarà, sens dubte, en la memòria del festival, un petit tast de la potència de l'artista islandesa on comprens que, les veus i els espectacles d'aquest tipus guanyen molt més en sales i espais més reduïts que no pas a festivals. 

Björk ACN

Björk durant el concert / Foto:ACN

Coincidint amb Bjök, a l'escenari Ray-Ben hi va actuar el madrileny C.Tangana, entre els que ja des de l'inici el van escollir a ell en comptes d'anar a veure a la islandesa, s'hi van sumar aquells que van marxar una mica abans del final del concert per arribar a veure els últims minuts de C.Tangana. A part del seu estil de música que pot agradar més o menys, és indiscutible que el cantant gaudeix d'un gran èxit. El concert va estar amenitzat per coreografies i amb una posada en escena molt treballava on va incloure fins i tot grans flamarades de foc i bengales. T'agradi o no la seva música, queda demostrat que C.Tangana ofereix uns espectacles on la diversió aviat et porta a ballar desenfrenadament als ritmes de rap. 

Actuació Björk

Actuació de Björk / Foto:EFE

Just després, els suecs Fever Ray protagonitzaven un dels millors moments de la nit, i segurament de tota l'edició del festival. La banda ni venia a Barcelona ni treia cap treball des de l'any 2009, fet per el qual molts esperaven amb il·lusió i fins i tot cert nerviosisme la seva tornada. Un cop més, Fever ray no va decebre el seu públic, i el concert es va convertir en una autèntica festa. El grup va intercalar tema dels seus dos àlbums adaptats al directe, fet que s'agraeix i converteix els concerts en experiències encara més úniques. El vestuari i coreografies canalles i queers acompanyaven uns ritmes frenètics amb un impressionant treball de percussió. Això no obstant, el moment àlgid del directe va arribar amb If I had a heart, quan el públic va emmudir per escoltar la veu trencada tan peculiar de les cantants. 

Les referències als anys 80 van protagonitzar, com ja és habitual, el concert de Chvrches. Va ser una bona excusa per continuar ballant amb uns ritmes més pop i fàcils, just abans de començar el concert de Bad Gyal. La trapera va arribar a l'escenari a sobre una moto per trobar-se uns greus problemes de so: un micròfon que no funcionava, unes bases rebentades i una acústica no gaire polida. Els problemes es van solucionar ràpidament i la cantant va poder fer gaudir als seus amb un dels seus usuals concerts.