L'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del FAD aquest any ha tingut molt clar a qui lliurar de manera "inequívoca" el premi Laus Empreses i Entitats 2018: al festival de música, creativitat i tecnologia Sónar.

Coincidint amb el 25è aniversari de la seva creació, ha volgut reconèixer al festival la seva "comunicació visual i creativitat", segons ha informat. L'associació lloa al Sónar que s'hagi mantingut "fidel a si mateix, al seu públic i al seu esperit trencador" des de la seva creació i també "la seva inspiradora i fructífera relació amb la comunicació visual i la creativitat".

L'anunci del premi arriba dies abans de la inauguració de l'exposició "Ni flyers ni pòsters. 25 anys d'imatge Sónar", on a partir del proper 24 de maig es podrà fer un repàs a l'evolució visual durant el primer quart de segle del festival a través d'una selecció visual de 50 peces. Aquesta mostra "justifica de ple la concessió al Sónar del premi Laus honorífic", afegeixen des del FAD.

El guardó es lliurarà durant la Nit ADG Laus'18, el pròxim dia 8 de juny, quan es donaran a conèixer la resta dels premiats d'aquesta edició.

El Sónar es va gestar l'any 1992 quan Enric Palau i Sergio Caballero van decidir que podrien crear un esdeveniment que aglutinés la cultura electrònica, reclutant Ricard Robles, que llavors treballava a Ràdio Esparreguera, per portar-lo a terme. Des dels seus inicis, l'any 1994, "ha deixat entreveure el seu particular món visual, un pas sempre endavant de les tendències en comunicació i de l'ús de les xarxes socials, en sintonia amb el seu esperit trencador".

La nova edició del Magabook ADG Laus, l'anuari dels premis, també retrà un homenatge al Sónar amb la recopilació de reflexions d'amics, col·laboradors i admiradors, a través de xerrades amb DJ, creatius, gestors culturals, productors, poetes, músics, dissenyadors i periodistes. En la seva elaboració hi han participat Biel Capllonch, John Talabot, Bruno Sellés, Leila Méndez i Laurent Garnier.