Bruce Springsteen és més 'boss' que mai. El rocker nord-americà no només ha tornat de gira per Europa oferint actuacions maratonianes a seus 75 anys, sinó que manté una prolífica activitat fonogràfica i, cada vegada més compromès políticament, no tem a destapar les vergonyes de l'actual president dels Estats Units, Donald Trump. El cas més significatiu va ser en el concert que Springsteen va oferir a Manchester el passat 14 de maig amb què va iniciar que va inaugurar la gira Land of Hope and Dreams on la llegenda de Bova Jersey va proclamar un contundent discurs contra Trump i la seva administració, a qui va acusar de ser “corrupta, incompetent i traïdora”. Paraules que no van fer gaire gràcia a Trump, que va insultar públicament a Springsteen i el va amenaçar d'obrir una investigació sobre suposat finançament política il·legal (més concretament de les donacions que el Boss va fer a la campanya de Kamala Harris).

La terra de l'esperança i els somnis

Aquesta vetllada a Manchester ara ha quedat immortalitzada en format disc amb l'EP Land of Hope and Dreams (ja disponible digitalment), que inclou la cançó que dona títol a la gira, Long Walk Home, My City of Ruins, i una versió de Chimes of Freedom de Bob Dylan, interpretada amb la seva banda habitual, The E Street Band. El nou disc també inclou les introduccions als temes, durant les quals Springsteen va denunciar que el govern nord-americà està limitant la llibertat d’expressió, maltractant la classe treballadora, deportant residents sense garantir-los un procés legal just, donant suport a dictadors, abandonant els infants més vulnerables del món i revertint lleis històriques de drets civils.

Bruce Springsteen a Barcelona / Foto: Montse Giralt
Bruce Springsteen publica l'EP Land of Hope and Dreams / Foto: Montse Giralt

El nou disc també inclou les introduccions als temes, durant les quals Springsteen va denunciar que el govern nord-americà està limitant la llibertat d’expressió, maltractant la classe treballadora, deportant residents sense garantir-los un procés legal just, donant suport a dictadors, abandonant els infants més vulnerables del món i revertint lleis històriques de drets civils

Trump no va trigar a respondre a través de la seva xarxa social, Truth Social, on va carregar contra el cantant de Nova Jersey titllant-lo d’“imbècil prepotent”, “més tonto que una pedra” i “rocker pansit”. També el va incloure en una llista d’estrelles a qui acusa d’haver fet “donacions potencialment il·legals” a la candidata demòcrata Kamala Harris. “Exigiré una investigació exhaustiva. Els candidats no poden pagar per obtenir suport, que és el que va fer Kamala amb l’excusa de contractar artistes”, va escriure Trump. A més, va qualificar Springsteen, Beyoncé i Taylor Swift d’“artistes antipatriòtics”.