El director i productor català, Albert Serra, no ha aconseguit fer-se amb la palma d'or del Festival de Canes. Serra ha presentat el seu film Pacifiction-Tourment sur les îles que aspirava a la màxima distinció del cinema i que havia causat furor al certamen francès, però no ha estat suficient per endur-se el premi al sarró. El director s'ha mostrat tranquil per la decisió del jurat de premiar al suec Ruben Östlund i ha assegurat en una entrevista al Faqs de TV3: "No em preocupava abans i no em preocupa ara". Tot i que Serra ha posat en relleu que la seva pel·lícula era diferent de totes les que s'han presentat al festival, el director ha argumentat que la decisió del jurat no depèn d'ell i, per tant, no pot fer-hi res. La pel·lícula 'Triangle of sadness' ha guanyat la palma d'or en l'edició número 75 del Festival de Cinema de Cannes. El film dirigit pel suec Ruben Östlund és una sàtira que fa referència a la vida que els models i influencers han de tenir, evitar estar tristos i mantenir una bona aparença.

La pel·lícula que se'n va endur la palma d'or comença rient-se de la bellesa. D'aquí el seu títol, que fa referència al triangle que es forma en la cara on comencen a sortir les arrugues i on sol injectar-se el bòtox. El cineasta que ha guanyat la palma aquest any ja va guanyar-la el 2017 amb la seva caricatura del món de l'art contemporani a 'The Square'. Amb 'Triangle of sadness', el director tanca la seva trilogia sobre l'absurd de la masculinitat, després de 'The Square' i 'Fuerza mayor'. El premi a la millor actriu va ser per a la iraniana Tsar Amir Ebrahimi, per la seva interpretació en Holy Spider. El millor actor es va anar a les mans del coreà Song Kang-ho, per Broker. Actor al qual recordem per Paràsits. El millor guió se'l va emportar Tarik Saleh per Boy From Heaven. El Premi del 75 aniversari (un premi especial) va ser per a Tori et Lokita, dels germans Dardenne. 

Tornant a la pel·lícula d'Albert Serra al Festival de Canes, el film del director català va rebre una tremenda ovació que es va allargar més de set minuts. Serra va entrar a la gran sala Lumière on es projectava la pel·lícula amb tots els espectadors drets i esclatant en aplaudiments entusiastes, amb una escena només reservada habitualment als grans mites del cinema. Serra va saludar amb reverències i amb la mà, còmodament ficat en el seu paper i calçat amb espardenyes catalanes. El film, segons el director, tracta sobre "el món contemporani i les petites tensions i contradiccions sobre l'ésser humà".