Aquest dilluns s'inicia, al Teatre Nacional de Catalunya, la passarel·la 080 Barcelona Fashion. Durant cinc dies, la passarel·la acollirà una trentena de desfilades de la millor roba. Entre elles hi haurà alguns dels grans de la moda: Custo, Josep Abril, Miriam Ponsa, TCN, Antonio Miró... També hi haurà moda infantil, amb marques com Boboli o Little Creative Factory, moda esportiva, amb firmes com Krizia Robustella, i algunes de les noves línies de creació, com Txell Miras (Premi nacional a la millor col·lecció del 080 Barcelona Fashion el 2016). A més de les desfilades, Pierre Cardin, convidat especial a aquesta edició, presentarà una creació teatral: Dorian Grey / La belleza no han pietá.

Veure i comprar

La principal novetat d'aquesta edició és que es vol promoure la seva vessant comercial: es mostrarà roba d'aquesta temporada, de tal forma que no calgui esperar els tradicionals sis mesos per comprar les peces de la passarel·la. És una tendència que cada cop s'estén més arreu del món sota el lema "see now - buy now". L'organització dóna llibertat als expositors per afegir-se o no a aquesta novetat, i no tots s'hi han sumat. Però desfilaran amb les col·leccions de primavera / estiu les marques Custo Barcelona, TCN i Escorpion, el dissenyador convidat d'aquesta temporada, ZE Garcia, i la firma de moda infantil Boboli.

En aquesta edició, Moritz serà el patrocinador oficial de la trobada, però també hi haurà altres espònsors:  Redken (perruqueria oficial), La Roca Village, Movistar (partner tecnològic), Fever-Tree, Westwing (decoració oficial), Gramona (vi i cava oficial), MVips (cotxes i transfer oficial),  Rowenta (planxat oficial-vestuari-haircare), i OI Realtor &OI Magazine. Són firmes col·laboradores MAC Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), Brigite Bijou (complements), Solán de Cabras (aigua oficial) i BCN Brand (uniformes).

Open Area

El 080 Barcelona Fashion, per tal d'apropar-se a tots els públics, torna a instal·lar una zona oberta, l'Open Area, al vestíbul del TNC i a una carpa exterior. En aquesta àrea hi haurà el village (amb els estands dels patrocinadors i sponsors), el plató de 080 TV Channel i les diferents exposicions (com la NEO2 Photo Shoot Exhibition, que concentra fotoreportatges d'estudiants de fotografia i de disseny de moda). Però per a molts probablement la part més atractiva de l'Open Area serà el 080 Fashion Market, on hi haurà una vintena de botigues efímeres (pop-ups) en què es vendrà roba i complements de moda. S'hi podrà accedir gratuïtament, però els visitants caldrà que s'acreditin descarregant-se un codi QR a la web del 080.