Si fins i tot Juan Roig mateix admet que els preus a Mercadona han pujat "una burrada" –encara que després matisi que, si no, hauria estat "un desastre" - és evident que els consumidors hem d'agusar l'enginy i articular estratègies d'estalvi. En un vídeo en TikTok ens n'expliquen una: identificar qui fabrica els productes de les marques blanques de Mercadona i comparar-hi el que costen els productes etiquetats amb el que valen el que els fabricants que treballen per a la cadena valenciana comercialitzen amb la seva pròpia marca. Així, la despesa ens doldrà menys.

Tonyina clara baixa en sal en oli d'oliva Hacendado1
 

Les marques blanques han pujat, però continuen sent més barates

Parlar de Mercadona és parlar d'Hisendat, Deliplus i Bosc Verd, però convé saber qui és darrere de cada un dels productes que es comercialitzen amb aquests segells: l'allioli Hacendado, per exemple, l'elabora Chovi, que també ven els seus productes propis a Mercadona i les pizzes que també es comercialitzen amb el segell Hacendado les prepara Casa Tarradellas, que també ven les seves pizzes a les botigues de Mercadona. Unes, tanmateix, són més cares que les altres, encara que el fabricant sigui el mateix. Per exemple, l'allioli Chovi costa 1,35 euros i el d'Hacendado, 1.10. Amb les pizzes passa una cosa semblant. I or tant succeeix amb les galetes, fabricades en gran part per marques com l'aguilarense Gullón.

Paté de bonítol del nord d'Hacendado
 

Cura: no són els mateixos productes

De tota manera, convé tenir clar alguna cosa: encara que els fabriqui la mateixa empresa, els productes Hacendado i els que comercialitzen amb les seves marques pròpies els fabricants que treballen per a Mercadona no són iguals. I no ho són perquè Mercadona, com a majorista, fixa unes condicions que els seus proveïdors han de complir. Suposa això que els productes de les marques de Mercadona són pitjors que els que els proveïdors de la cadena valenciana comercialitzen amb el seu nom? No té per què ser així. Per saber-ho, hi ha una solució senzilla: compra un dia un i al següent, un altre. I, com deia Manuel Luque, director general de Camp, cerca, compara i, quan trobis una cosa millor, compra'l. I, per a això, no fa falta fer l'indi mirant TikTok