En ocasions l'ús de la tecnologia es torna un problema, pel que sembla aquest ha estat el cas de l'ús dels robots que fan de teleoperador quan es diu per fer un reclam per avaria.
Encara que molts van pensar que els serveis automatitzats era la resposta al moment de fer reclams o consultes, pel que sembla es van equivocar, ja que són moltes les persones que s'han queixat d'aquest sistema.
La nova Llei d'Atenció al Client
Aquest 31 de maig va ser aprovada la Llei de Serveis d'Atenció al Client, aquesta ofereix un canvi bastant significatiu per a les empreses que només utilitzaven robots de teleoperador.
Entre una de les coses que contempla la llei és que les empreses han de comptar amb teleoperadors humans. Això per garantir la correcta atenció dels usuaris.

Així mateix en aquesta s'estableix que els bancs han de brindar atenció presencial a les persones grans que no sàpiguen com utilitzar els caixers automàtics.
Aquesta és un dels avantatges d'aquesta llei, ja que hi ha molta població gran que encara no s'han adaptat a aquest tipus de noves tecnologies, per la qual cosa el recórrer al banc es torna realment un suplici.
També estableix que els temps d'espera telefònica siguin de 3 minuts i que les resolucions dels reclams fets pels usuaris no han de tardar més de 15 dies.
En el cas de les empreses que ofereixin serveis com d'aigua, electricitat i gas, han d'oferir atenció al client les 24 hores del dia i durant tot l'any, incloent els dies festius.
Aquests són alguns dels canvis significatius que es poden trobar en aquesta llei on obliga que l'atenció no només es realitzi mitjançant robots.
Pot ser que algunes de les empreses no estiguin d'acord amb això, ja que es podria considerar que és un retrocés a l'automatització de processos.
Però també és necessari entendre que hi ha reclams que requereixen parlar directament a un personal humà, que pugui donar les respostes més apropiades per a casos molt específics.
Bé sigui que estiguin d'acord o no la llei ha estat aprovada, una llei que molts usuaris agrairan, sobretot aquells que no s'avenen amb els robots teleoperadors.