La reacció no s'ha fet esperar. Aquest dimecres, el Ministeri de Sanitat presenta a les comunitats autònomes un nou pla contra les malalties cardiovasculars davant el Consell Interterritorial. L'objectiu és "intentar millorar el nivell de salut cardiovascular de la població mitjançant un abordament integral que permeti l'adopció d'estils de vida i entorns saludables i sostenibles", segons ha avançat La Razón. Un dels punts més polèmics que inclou aquest pla és "promoure la dieta mediterrània com a model d'alimentació cardio-saludable", fet que implicaria estudiar la possible exclusió del consum d'alcohol en els menús de bars. Davant d'aquesta notícia, la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha fet una piulada en què manifesta la seva disconformitat amb aquest plantejament. Ayuso ha penjat una fotografia d'un vi i ha escrit: "Un bon vi com el que els senyors del govern espanyol ens volen prohibir".

TUIT isabel díaz ayuso prohibición bebidas alcohólicas menús restaurantes
La piulada d'Isabel Díaz Ayuso en què es mostra contrària a la possibilitat de prohibir el consum d'alcohol als menús de bars.

Una de les rèpliques que ha rebut aquesta publicació de la presidenta madrilenya és del compte de Podemos a Twitter. Des de la formació lila, li han replicat, en to irònic: "Ens has enxampat. I ara anem darrere de l'aigua amb gas. No et despistis". D'altra banda, tanquen la piulada fent referència al cas en què s'investiga el germà d'Isabel Díaz Ayuso, Tomás Díaz Ayuso, per esclarir si es va cometre algun delicte en el contracte de compra de mascaretes per la Comunitat de Madrid: "De totes maneres, estem segurs que el teu germà t'aconseguirà bons proveïdors". Sigui com sigui, aquest pla emergeix davant l'alarma que han causat algunes dades en el Ministeri de Sanitat: durant l'any 2020, van morir 119.853 persones a conseqüència de malalties cardiovasculars. En aquesta línia, busquen impulsar una estratègia per millorar la salut cardiovascular.

TUIT podemos respuesta a ayuso prohibición bebidas alcohólicas menús restaurantes
La resposta de Podemos al tuit d'Isabel Díaz Ayuso.