Si, a vegades, anar a viure fora del país pot ser complicat per algunes persones, imagineu-vos com deu ser marxar a un altre planeta. Els astronautes poden patir diversos trastorns d'estrès postreumàtic així com soledat i depressió. Però, tal com ha explicat el diari El Confidencial, un investigador de la NASA té una possible solució: els fongs al·lucinògens

Concretament, es volen utilitzar pels enviats a Mart i, tot i la principal funció que s'està estudiant des de l'agència nord-americana de l'espai és aconseguir fer més fèrtil el sòl marcià i poder conrear aliments en aquest planeta, el micòleg Paul Stamets ha fet referència als seus beneficis per a la salut mental

Psilocybe Alan Rockefeller  wikimedia commons

Fongs Psilocybe /  Wikimedia Commons Alan Rockefeller

Stamets, que també és investigador a la Universitat de Washington State, el NIH (Institut Nacional de Salut / Virologia dels EUA) i pertany al consell editorial de la revista The International Journal of Medicinal Mushrooms, creu fermament en un terme creat per ell mateix: l'astromicologia.

"Realment, s'està parlant de la biologia de l'univers, i dins de la biologia de l'univers estan els nostres fongs. Així que la astromicologia seria l'estudi de la biologia dels fongs en tot l'univers. I crec que és inevitable que algun dia trobem fongs en altres planetes", ha explicat.

Stamets, tot un expert en bolets al·lucinògens, considera que aquests serien de gran utilitat per als astronautes que han de passar llargs períodes de temps en l'espai. La NASA és plenament conscient de la pressió de les missions i els riscos que comporta l'aïllament.

"En condicions acuradament controlades, els nostres astronautes podran prendre psilocibina en l'espai i contemplar l'univers sense sentir-se distants i sols, sinó sentint que formen part d'aquesta consciència gegant, el que els donarà un millor estat d'ànim -psicològic i emocional- per treballar amb altres astronautes i romandre en la missió", explica l'investigador. "Crec que l'aïllament, la soledat i la depressió seran els principals problemes a què s'enfrontaran els astronautes".

"Dic això amb gran sinceritat: La NASA i qualsevol altra persona que treballi i contempli la colonització de l'espai, hauria de considerar que els bolets de psilocibina haurien de ser una part essencial del seu kit d'eines psicològiques perquè els astronautes siguin capaços de suportar la solitud, els reptes de l'espai i l'aïllament", ha sentenciat l'investigador.