El director de el Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, s'ha convertit en la cara del moment després de setmanes i setmanes protagonitzant diàriament la roda de premsa informativa sobre la situació del coronavirus a Espanya.

El metge ha passat de ser totalment desconegut a ser reconeixible per gran part de la població. Hi ha qui ha vist en aquest 'fenomen Simón' una oportunitat de negoci que ha culminat amb la creació d'objectes de marxandatge amb la seva imatge.

Preguntat per què opinava sobre el tema, Simón ha assegurat avui que no té res en contra de l'ús de la seva imatge en objectes com samarretes o bosses de platja i només ha demanat una cosa: que es doni part dels beneficis a ONGs "si els va bé". La proposta ha estat ben rebuda entre alguns d'aquells que es guanyen uns euros utilitzant la cara de Simón, com per exemple una marca de roba que ja ha anunciat que donarà el 100% dels beneficis a Medicus Mundi.

Aquí, una de les samarretes amb Simón caracteritzat com la famosa foto d'Albert Einstein: