El president de Dinners that Matter, Xavier Xargay, reflexiona en aquesta entrevista sobre el futur del tercer sector. Xargay ha introduït, a través d’aquesta entitat, un nou model d’associació que cerca finançament per a causes diverses. Per a ell, “La professionalització de les entitats és fonamental, amb mes comunicació es poden aconseguir més recursos per a les obres socials”. En aquest sentit és un ferm defensor de la comunicació compartida entre les entitats com Dinners That Matter, que basa la seva estratègia en les relacions professionals i personals, i les causes a les quals es dona suport final.

“Cal que les entitats beneficiàries s’impliquin en les comunicacions” explica Xargay, que des de fa cinc anys lidera aquesta entitat que organitza els “Sopars Que Importen”, sopars que es realitzen en una xarxa de restaurants del país, els quals destinen un percentatge de la facturació d’aquella nit a la causa solidària escollida. Per cada trimestre, s’escull una causa diferent, sovint vinculades a la salut, la prevenció infantil, o l’alimentació per als més desfavorits. "Creiem que el invertir en propostes de comunicació i vinculació amb la comunitat, no te perque ser considerat una despesa pero si una inversió positiva amb la que les entitats poden aconseguir més recursos”, resumeix Xargay, que ha viscut als Estats Units molts anys i que ha importat una visió contemporània del suport social.

El mes de juliol es preveu fer el proper “Dinner That Matter” en que esperen que cada cop més restaurants se sumin a aquest moviment. Mentrestant, anima al tercer sector a presentar-se als Premis Talent, sobretot aquells que estan innovant en les formes relacionals, en la responsabilitat social corporativa de les empreses, i en les comunicacions.

La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.