Entre el 18 i el 22 de setembre torna l'esdeveniment líder de la moda nupcial: el Valmont Barcelona Bridal Fashion Week (VBBFW 2020). En aquesta edició, l'esdeveniment, organitzat per Fira de Barcelona i amb el suport del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, estrena nou format digital, amb l'objectiu de ratificar-se com a principal punt de trobada i motor de negocis de la indústria bridal al món.

Prop de 100 firmes, el 64% internacionals, participen en VBBFW 2020

El nou espai digital del VBBFW 2020 està dissenyat per impulsar les connexions i les oportunitats de negoci entre marques, buyers, operadors del sector, professionals de la comunicació i wedding planners.

La retransmissió de les desfilades es podrà visualitzar a través del web i de la VBBFW App, la plataforma digital dissenyada amb la col·laboració de la Fura dels Baus que permetrà a les futures núvies i als amants de la moda de tot el món veure les últimes col·leccions i, a més, facilitarà les connexions entre empreses i professionals de la indústria bridal a nivell global.

Una aplicació inèdita i revolucionària

A través de l'aplicació del VBBFW, que es pot descarregar tant en App Store com a Google Play, es podrà visualitzar contingut i connectar amb les prop de 100 marques, més de la meitat internacionals, que participessin en el Trade Show de VBBFW, així com seguir les desfilades que es realitzaran en un escenari revolucionari, realitzat també per la companyia teatral especialitzada en arts escèniques de la Fura dels Baus, que ha sumat les últimes tecnologies al seu inconfusible llenguatge artístic.

Un escenari semicircular envoltat de pantalles de 7 metres d'altura acollirà les desfilades de la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week

ambbiente 003

Les desfilades es retransmetran a l'app i estaran oberts al públic global, és a dir a les futures núvies o els 'fashion lovers' interessats en les últimes tendències en moda bridal de tot el món, que a més podran connectar amb les marques donant la seva opinió sobre els diferents outfits. Aquesta informació serà de gran ajuda per als empresaris que coneixeran així els gustos i les preferències dels seus clients d'una forma àgil i directa.

ambbiente 009

Segons Estermaria Laruccia, directora de l'esdeveniment "la transformació del saló en digital ha suposat un repte apassionant, perquè proposa un llenguatge nou i disruptiu que comporta una readaptació de 'com' dissenyar el saló. El concepte de plataforma de difusió mundial de novetats i continguts de les marques de moda bridal i de connexió amb professionals no ha canviat, però sí el canal de comunicació que, a més, ens permet arribar a un públic molt més gran, global i sobretot tenir un impacte en les futures núvies. Més enllà del seu format, VBBFW és una eina de màrqueting imprescindible per a tots els professionals d'aquesta indústria a escala mundial". En definitiva afirma Laruccia "aquesta edició no és business as usual adaptada a les circumstàncies, sinó una aposta revolucionària per conformar l'esdeveniment del futur".

Les últimes tendències es revelen a la passarel·la

Participen en les desfilades 24 firmes, entre les quals destaquen Pronovias i altres marques del seu grup com Nicole Milano i House of St. Patrick, i també altres dissenyadors nacionals líders del mercat com Jesús Peiró; Yolancris; Sophie et Voilà; Isabel Sanchis i Higar Novias. També presentaran les seves col·leccions a la passarel·la diverses marques internacionals com la coreana Vestal; The Atelier, la firma malàisia dirigida per Jimmy Choo; Flora, procedent d'Israel; la francesa Cymbeline; les firmes nord-americanes Demetrios i Yumi Katsura; Marylise & Rembo Styling, de Bèlgica, i les italianes Valentini, Bellantuono i Amelia Casablanca, a més els 'new talent' Lorena Panea, Olga Macià, Léonie Bridal i Poesie Sposa. A més, VBBFW estrena nous formats com el de la firma italiana Antonio Riva que, en exclusiva per a aquest esdeveniment, obrirà les portes del seu 'maison' i presentarà les novetats del seu món i de la seva nova col·lecció Étoile 2021.

ambbiente 008

Paral·lelament, la plataforma acollirà el 'trade show', un showroom digital exclusiu per als professionals, que acollirà les propostes de les marques de la passarel·la fins a sumar un centenar en total, el 64% internacionals, com Watters (EUA), Atelier Emelia (França), Ersa Atelier (Romania), Talbot Runhof (Alemanya), Madi Lane (Austràlia), Gali Karten (Israel), Petrelli Uomo (Itàlia), o les espanyoles Marco & María, Serena Whitehaven, Ramón Sanjurjo, Inuñez, Sedomir Rodríguez de la Sierra, Pol Nuñez o María Barragán, entre moltes altres.

Més enllà de la moda

Fidel a la seva aposta per un món més ètic i sostenible, el saló ha firmat un acord amb l'ONG Save The Children per a la realització del projecte "Stop child marriage" contra el matrimoni infantil. El programa, que s'està duent a terme a Sierra Leone, té per objectiu apoderar les nenes impulsant la seva escolarització i ingrés al món laboral. El repte consistirà a recaptar 50.000 euros a través de donatius que es faran a través d'un link disponible al web i en l'App del saló.

El repte consistirà a recaptar 50.000 euros per a la realització del projecte "Stop child marriage" contra el matrimoni infantil

ha3a0375

VBBFW serà també el marc d'activitats que realitzarà en col·laboració amb diferents empreses i entitats com la firma d'alta cosmètica Valmont, amb la seva aposta pel disseny i l'art com a expressió de bellesa; Design Institute of Spain; Wedding Media International; o l'Istituto Europeo di Design, IED, entre d'altres.

El saló presentarà així mateix una nova edició dels Elle International Bridal Awards, que reconeixeran un any més l'excel·lència al món bridal en diferents categories. La cerimònia es transmetrà en directe el 21 de setembre a la plataforma digital de VBBFW.

ha3a0070

D'altra banda, d'acord amb la seva vocació de centre de difusió de continguts d'interès sectorial, VBBFW presentarà l'estudi que el professor José Luis Nueno (IESE Business School) ha elaborat per al saló, Bridal Fashion, Sustainable Style, Conscientious Business, en el que analitza els reptes futurs del sector en un entorn post-coronavirus i el rol de la sostenibilitat com una de les claus de desenvolupament de la indústria.

30 aniversari

Des de 1991 Barcelona ha estat escenari de VBBFW, l'esdeveniment de moda nupcial que s'ha convertit en un dels més rellevants del món. Les marques més importants del sector han desfilat i presentat les seves col·leccions a la passarel·la i els passadissos d'aquest saló que, en els seus 30 anys de vida, ha promocionat la moda bridal i valors com la creativitat, disseny, bellesa i art, aquí i al món.