El certamen del Saló Internacional del Caravaning organitzat per la Fira de Barcelona arriba del pròxim 12 al 21 d’octubre a la seva 33a edició, mostrant el potencial d’un sector que viu un moment d’allò més bo.

L’exposició comptarà aquest any amb més de 700 vehicles i amb més d’un centenar d’empreses expositores, incloses les principals marques que donaran a conèixer les últimes novetats en caravanes i autocaravanes, productes i serveis complementaris, així com propostes de turisme a l’aire lliure.

El certamen creix un 43% en superfície expositiva respecte l’edició del 2016, ocupant un total de 63.000m², la major edició de la seva història

A causa de la gran demanda comercial rebuda, el certamen de referència del sector a Espanya i al sud d’Europa, ha canviat d’espais i enguany ocuparà els pavellons 3 i 4 del recinte de Gran Via. Aquest fet permet incrementar l’espai expositiu en comparació a l’edició de fa dos anys i arribar als 63.000m2

caravaning 2016

El director del certamen, Josep Antoni Llopart, afirma que “la major oferta del saló, el bon moment que viu el sector, i la coincidència del pont del Pilar, representen grans actius per a poder augmentar l’afluència d’aficionats al turisme a l’aire lliure i estar a l’altura de les expectatives comercials dels nostres expositors”. 

Ramon Nuez, president del Caravàning, considera que "amb més de 30 anys de trajectòria, el saló s'ha situat com l'esdeveniment dedicat al món del caravàning líder a Espanya i un dels principals en el sud d'Europa. Una edició més es converteix en una excel·lent oportunitat per conèixer de prop les principals novetats d'un sector que travessa el seu millor moment després d'anys de recessió".

Autocaravanes i furgonetes camper, els vehicles més populars

El sector de les autocaravanes guanya pes en aquesta edició i enguany estarà representat per 22 empreses expositores, 12 més que l’edició de 2016, amb un espectacular creixement de prop d’un 600% respecte a fa dos anys.

L’àrea d’autocaravanes és una de les que més creix en línia amb el sector

Un altre dels sectors que més s’està popularitzant, especialment entre el públic jove, atès que normalment tenen un preu més assequible, és el de les furgonetes camper, vehicles convencionals transformats en habitatge. La zona del saló dedicada a aquest tipus de vehicles és una de les que més creix i enguany comptarà amb 25 expositors, 8 més que en l’edició de 2016.

caravaning 2016

Neixen dues noves àrees: autocaravanes 4x4 i càmping de luxe

L’exposició comercial es complementa amb cinc àrees temàtiques, incloent dues novetats destacades: la zona Barcelona Overland i la nova àrea de Glamping, integrada dins la secció Camping City.

La primera, mostrarà les principals tendències i alternatives d’aquesta modalitat de caravaning que converteix en habitacles vehicles tot terreny. Estarà formada per una dotzena de models, entre els que destaca un de 19 tones, amb un interior digne dels del millor apartament de luxe i una moto inclosa; exemplars que tenen un gran aïllament tèrmic, aptes per a viatjar a zona amb temperatures extremes; així com remolcs quatre per quatre, peces per completar el mobiliari, tendes que s'instal·len al sostre dels vehicles i tot tipus d'accessoris.

caravaning

D’altra banda, la zona Glamping serà un espai dedicat a un tipus de turisme d’alt nivell, també conegut com a glamorous càmping, que combina l'experiència d'acampar a l'aire lliure amb el luxe dels millors hotels. L’àrea, que compartirà espai amb la Barcelona Overland, comptarà amb una exposició amb tendes de campanya premium, tipus safari, cabanes de la Polinèsia, barraques africanes, tendes mongoles, tipis indis, o bungalows.

caravaning luxe

Viatges, família i gastronomia

L’oferta de la 33a edició del Saló Internacional del Caravaning es completarà amb l'àrea Travelvaning, un espai de trobada organitzat per Buena Ruta, agència especialitzada en viatges i lloguer d’autocaravanes, on experts i bloggers compartiran consells, vivències i destinacions.

Caravaning kids serà l’espai per als més petits de la casa, amb una guarderia, autòmats creats a partir de ferralla reciclada i tota mena de jocs.

Mentre que Gastrovaning es convertirà en el punt de trobada dels més gourmets amb mil-i-una propostes gastronòmiques en caravanes vintage.

Les dades del sector

El sector del caravàning viu un bon moment i, segons dades d’Aseicar, les autocaravanes segueixen empenyent amb un creixement constant. En els nou primers mesos de l’any, les matriculacions d’autocaravanes noves han pujat un 13,7% respecte al mateix període de l’any passat, fins els 5.622 exemplars. 

luxer camper

Els vehicles destinats al lloguer i els de segona mà també segueixen una tendència a l’alça. Els primers pugen un 17,4%, passant de 960 models el setembre de 2017 als 1.127 d’aquest any, mentre que els de segona mà creixen un 9,8%. En canvi, les caravanes continuen retrocedint i acumulen una caiguda del 3% en els primers nou mesos de l’any.