Les compres online estan a l’ordre del dia. Si no trobes la teva talla o necessites fer un regal d’última hora, aquesta acostuma a ser la solució per evitar mal de caps i presses d’última hora. Les grans operadores de missatgeria s’han d’adaptar aquest nou model de compra on cal servir al client amb el menor temps possible, ajustant els costos de personal com de gestió en desplaçaments.    

Per això, és essencial l’anomenat última milla, que correspon a la gestió del transport de paqueteria que tots hem pogut sol·licitar centrat en el darrer trajecte abans de l’entrega final. Un trajecte que s’acostuma a donar un cop s’han agrupat un conjunt de paquets que es distribueixen dins la mateixa ciutat.

Saba acorda amb Districenter assumir el 51% de l’accionariat de Geever
 

GeeverUn missatger de Geever carregant paquets 

Amb la voluntat de seguir ampliant l’oferta de mobilitat i de ser part de la solució al descens de la contaminació i de la congestió viària de les ciutats, Saba ha arribat a un acord amb la companyia logística Districenter (Holding M. Condeminas) per entrar a l’accionariat de l’operador Geever, especialitzat en la distribució d’última milla que disposa de magatzems en cinc aparcaments de Barcelona de la xarxa de Saba i de Bamsa, amb previsió d’incrementar-los a nou pròximament.

Saba assumirà el 51% de l’accionariat de Geever, a través d’una ampliació de capital inicial. Després d’aquesta nova distribució accionarial de Geever, el Consell d’Administració de la companyia està presidit per Salvador Alemany (Saba), Jordi Archs (Districenter) és el vicepresident, i Pere Roca (Districenter), el seu Conseller Delegat. Compta amb dos vocals, Xavier Álvarez i Joan Viaplana, en representació de Saba, i Carlota Masdeu (Saba), com a Secretària no Consellera.

El President de Saba i de Geever, Salvador Alemany, i el Conseller Delegat de Geever, Pere Roca, han donat a conèixer els detalls d’aquesta operació. Per a Saba, es tracta de donar continuïtat al model d’aparcament que impulsa des de fa anys: hubs de serveis de mobilitat sostenible que aprofiten les seves localitzacions estratègiques als centres de les ciutats, la seva capil·laritat i el seu servei ininterromput per treballar com un agent integrat en la política i en la cadena de la mobilitat de persones (vehicle elèctric, sharing, mobilitat unipersonal) i, així mateix, de mercaderies oferint el servei d’última milla.

Salvador Alemany i Pere Roca

Salvador Alemany, President de Saba i de Geever i Pere Roca, Conseller Delegat de Geever

Un nou model de distribució de proximitat sostenible

Saba i Geever col·laboren des de fa més de tres anys a Barcelona desenvolupant un model sostenible de distribució urbana de mercaderies (DUM) basat en el repartiment de proximitat a domicili (última milla) sostenible i eficient. La xarxa d'aparcaments funcionen com a microhubs de distribució que cobreixen àrees properes que permeten rutes curtes i una integració amb el barri i els seus ciutadans. Aquesta experiència ha aconseguit reduir els lliuraments fallits per sota del 10% -quan en el model actual d'e-commerce, els lliuraments fallits són del 18%-. L'objectiu, segons Alemany, és crear una alternativa sostenible a la DUM, consolidar un model d'operador neutre i "créixer fins a convertir-se en un dels principals actors de la mobilitat de l'última milla".

D’altra banda, Roca ha enumerat quins són els pilars del model de repartiment que porta a terme la companyia: l'entrada nocturna de les mercaderies als microhubs de distribució, amb la reducció de congestió i contaminació associada; la distribució de proximitat, mitjançant vehicles sostenibles i unipersonals i repartidors de barri, que disposen de contracte laboral, i tenen coneixement del territori i dels seus veïns, aprofitant a més per dur a terme accions d'integració de col·lectius en risc d'exclusió social.

La xarxa capil·lar de punts de distribució, permeten donar servei al comerç local

El Conseller Delegat de Geever ha afegit com a factors diferenciadors, la utilització d'una xarxa capil·lar de punts de distribució que aconsegueixen fer arribar de manera eficient les mercaderies al client final i que així mateix funcionen com a punts de concentració de la logística inversa (devolucions), permetent donar servei al comerç local.

El model de proximitat de Geever inclou l'ús dels aparcaments com infraestructures que actuen com a hubs de distribució i que aporten com a valor afegit la disponibilitat 24/7, la cobertura capil·lar de tota la ciutat, operacions nocturnes sense sorolls molestos i sense ocupació de l'espai públic i la integració de l'operació logística i la recàrrega elèctrica de vehicles.

Geever

Un repartidor de Geever a Passeig de Gràcia, Barcelona

Un servei eficient i sostenible, respectuós amb l’entorn

A dia d’avui, Geever opera a Barcelona a través de 39 punts, dels quals 17 són aparcaments públics (Saba, Bamsa i BSM) i 22, trasters, amb la previsió en un futur de consolidar una xarxa basada únicament en aparcaments, amb 60 punts o microhubs de distribució. En aquest mateix sentit, el Alemany i Roca han subratllat que els plans de creixement de la companyia inclouen el reforç de l'equip humà, per afrontar els plans de desenvolupament, la infraestructura pròpia i l'expansió a d’altres ciutats després del creixement a Barcelona en una fase inicial, prioritzant els aparcaments de Saba.

L'impacte de la DUM en ciutats com Barcelona o Madrid representa un 40% de les emissions o el 20% de la congestió, amb un creixement previst de la demanda en repartiment d'última milla del 78% el 2030 i el seu consegüent efecte mediambiental i de costos.

Model actual de distribució d’e-commerce

Model distribució d’e commerce

El model actual de distribució de l'e-commerce basat en la utilització de furgonetes per a la distribució, comportaria a Barcelona i per a una estimació de 63.000 paquets diaris, 95.000 quilòmetres en horari laboral, davant de la reducció del 90% de quilòmetres que representa el model Geever, fets a més en horari nocturn i sense molestos sorolls en el procés de càrrega i descàrrega.

Model de proximitat de Geever

Model de proximitat Geever

Una nova operativa més eficient i sostenible, que permet l’entrega final de tots els paquets amb les màximes garanties i seguretats.