La directora general de comerç de la Generalitat de Catalunya, Muntsa Vilalta, ha posat en valor la resiliència del comerç de proximitat català durant aquesta pandèmia, amb la consecució d'iniciatives de digitalització, marketplace i propostes col·laboratives que l'ha fet aguantar part de la crisi econòmica que ha provocat el tancament. "I la digitalització no té a veure només amb les grans marques, si no especialment al comerç de proximitat, del qual veiem nous exemples cada dia"

Al mateix temps ha explicat les mesures que des del departament han promogut, tan en injecció econòmica com en promoció i dinamització comercial per a ajudar a un sector que ha estat "molt tocat per la crisi". En aquest sentit creu que "és moments d'aliar-se i confiar en el sector associatiu", a la vegada que considera molt important la futura llei d'Apeus urbans, a les quals el "comerç no ha de tenir por, al contrari, hi està col·laborant activament"

Creu que el talent és un element innat al comerç de proximitat, que ha estat històricament exemple de talent, innovació i adaptació als nous temps. "Darrera un comerç de proximitat que funciona sempre hi ha persones amb talent".