Fa 15 anys, Fever-Tree va arribar al mercat espanyol de manera gairebé casual quan Richard Hamilton, un dels pares del Pop Art britànic i fidel client de elBulli, li va portar a Ferran Adrià unes ampolles d'una marca de tòniques que recentment, el 2004, havia nascut al Regne Unit. Ho va fer convençut que era la tònica idònia per al gin tonic que la sobretaula del que va ser el millor restaurant del món mereixia. Aquest va ser el primer i decisiu capítol d'aquesta història.

A partir d'aquell moment, un fet en va desencadenar un altre. Adrià es va convèncer que estava davant d'una gran tònica que el mercat espanyol encara no tenia. Però faltava una tercera persona: Marc Calabuig, a qui el xef va demanar que portés Fever-Tree a Espanya, perquè era la tònica que ell volia per als seus clients com a colofó a l'altura de l'experiència gastronòmica del seu restaurant.

A la copa i a la sopa

Calabuig va contactar amb els fundadors de Fever-Tree, Charles Rolls i Tim Warrillow, i es va convertir en el distribuïdor a Espanya a través de la seva empresa ICC. Primer només es podia trobar al temple gastronòmic de Cala Montjoi, i Adrià fins i tot la va convertir en un ingredient culinari. Va investigar amb ella i va crear la Sopa d'Aigua tònica elaborada amb Fever-Tree, que consistia en Fever-Tree Premium Indian Tonic Water congelada, acompanyada de pètals de rosa i glaçons de pell de taronja.

La recepta d'Adrià va ser presentada el novembre de 2006 en el congrés Lo Mejor de la Gastronomía (Sant Sebastià), elevant radicalment la notorietat de la marca i despertant la curiositat de professionals i premsa especialitzada que desitjaven conèixer i provar la tònica que havia seduït ni més ni menys que al xef Ferran Adrià.

Ferran Adrià va crear la Sopa d'Aigua tònica elaborada amb Fever-Tree
 


Espot de Fever-Tree/ Fever-Tree

Categoria gastronòmica

Aviat faria el salt, primer en l'àmbit regional i després nacional, gràcies a l'enginyosa idea de treballar amb una xarxa de distribuïdors especialitzats al món del vi, Fever-Tree Indian Tonic Water va aconseguir penetrar en l'alta gastronomia. I és que el desembarcament va succeir en el moment oportú. El 2006, el nostre país vivia el boom del gin tonic.

Des de la matriu, al Regne Unit, sempre han apuntat que el seu producte va conquerir la categoria gastronòmica gràcies a Espanya, és a dir, a causa d'aquesta cura que llavors ja es concedia a un gin tonic preparat amb detall i molta cura, i gaudit amb devoció i fins i tot litúrgia pròpia.

Fever-Tree Indian Tonic Water va aconseguir penetrar en l'alta gastronomia

No només xefs i sommeliers corroboren la seva singularitat, per descomptat la van secundar reputats bartenders que van viure la seva introducció al mercat espanyol com una autèntica revolució. Estaven davant de la primera tònica formulada amb vocació d'enaltir i estar a l'altura dels millors destil·lats.

Fever-Tree Indian Tonic Water va irrompre amb una recepta única: elaborada a partir d'un conjunt d'aromes i sabors naturals tals com olis de taronja de Tanzània, sucre de canya, aigua de brollador, a més de la quinina extreta de l'arbre de la febre.
 

Fever Tree3
Gin tonics de Fever-Tree/ Fever-Tree

Expansió: no només en restaurant i cocteleries

Quatre anys després, el 2010, els qui l'havien provat a les millors taules d'Espanya, van voler trobar-la en botigues especialitzades i supermercats. Va ser així com l'expansió de la marca es va iniciar de forma imparable i associada de manera natural als destil·lats prèmium. I és que, tal com va dir el seu creador, Charles Rolls: "Si ¾ del teu combinat és el mixer, no hauria de ser aquest de la millor qualitat possible?".

"Si ¾ del teu combinat és el mixer, no hauria de ser aquest de la millor qualitat possible?"

Ara com ara, Fever-Tree és l'elecció d'un perfil de consumidor que busca una experiència rodona, perfecta, des del moment de l'aperitiu i fins a la sobretaula. En aquests 15 anys, Fever-Tree ha posat de manifest la importància del mixer a l'hora d'elaborar un còctel o combinat. Atesa la seva qualitat i idoneïtat per barrejar-se amb begudes alcohòliques respectant les seves característiques i sense emmascarar el sabor, el 2021 va ser triada per setè any consecutiu com la marca líder mundial de tònica, segons l'estudi "The Drinks International Annual Brands Report".
 

FeverTree2
Ampolles de Tònica Fever-Tree/ Fever-Tree

Fever-Tree és l'elecció d'un perfil de consumidor que busca una experiència rodona, perfecta, des del moment de l'aperitiu i fins a la sobretaula

Primer, Richard Hamilton i, després, Ferran Adrià, van exercir d'altaveus d'una tònica que convenç perquè el seu sabor i matisos, així com la seva afinitat per maridar amb destil·lats prèmium, són la seva millor carta de presentació. Quinze anys després, Marc Calabuig reconeix que l'èxit més important de la marca és que el producte està a l'altura de les expectatives del consumidor.

Sobre Fever-Tree

Fever-Tree és el líder mundial en la categoria de mixers prèmium. La seva gamma de tòniques són el resultat de combinar quinina natural, extreta d'una plantació d'arbres del Congo Oriental, reconeguda per tenir la millor quinina del món, aigua de brollador i vuit botànics, entre els quals destaquen, els extractes de calèndula i les taronges amargues de Tanzània.
 


Video sobre cómo elaborar un gin tonic perfecto/ Fever-Tree

Tots els seus mixers estan elaborats amb ingredients d'origen natural i sense edulcorants i conservants artificials, que combinen a la perfecció amb els destil·lats prèmium, sense emmascarar els seus matisos, sabors i aromes.

El 2021, Fever-Tree va ser elegida per setè any consecutiu com la marca líder mundial de tònica

En l'actualitat, Fever-Tree compta amb un dossier de cinc tòniques (Indian Tonic Water, Mediterranean Tonic Water, Elderflower Tonic Water, Aromatic Tonic Water, Refreshingly Light Tonic Water), així com la Madagascan Cola, Ginger Beer, Ginger Ale, Sicilian Lemonade, i Soda.

Des del seu llançament, Fever-Tree ha rebut nombrosos premis i reconeixements: la tònica més venuda i sol·licitada pels 50 millors bars i cocteleries del món, el premi CoolBrand®, va aparèixer en la llista Sunday Times Fast Track 100 de la Gran Bretanya, el Gold Award en els Sofi Awards dels Estats Units i Millor Producte Gurmet Internacional en el Congrés de Sant Sebastià Gastronomika, entre d'altres.

 

Imatge principal: Brindis de Fever-Tree/ Fever-Tree