Fa deu anys, era molt poc habitual que converses al voltant de la masturbació i l'autodescobriment tinguessin lloc en l'esfera pública, i molt menys si estem parlant de sexualitat femenina. Avui dia, per sort, el panorama social ha canviat per bé fent que la sexualitat, tant femenina com masculina, passi a ser vista com a una cosa tan natural com anar a fer un tomb o veure una pel·lícula en el cinema. La masturbació, i l'exploració de la pròpia sexualitat, ha deixat de ser tabú i amb això, tots sortim guanyant!

Com a prova d'aquest canvi, Platanomelón, la marca de joguines eròtiques número u a Espanya, llança Tú no sabes lo que es Mambo, el primer espot on dones espanyoles parlen sense embuts de la seva experiència amb la joguina eròtica per excel·lència dels últims anys, el succionador de clítoris.

platanomelon 850x478

A través de l'estil natural, fresc i acolorit que tant caracteritza a la marca, cinc usuàries de Mambo llancen una recomanació, basada en la seva pròpia vivència, a totes les persones amb vulva, tant si han provat un succionador abans com si no, que li donessin una oportunitat a Mambo perquè no les defraudarà.

Més enllà de l'atractiu visual de l'espot, es pot destacar la importància del missatge i del que això significa: per fi ens estem apropant a una societat en la qual les dones de qualsevol edat poden parlar de la seva sexualitat, en solitari o acompanyades, sense sentiment de culpa.

El succionador de clítoris, gran aliat de la revolució sexual femenina

Com bé hem comentat, els succionadors van ser grans detonadors d'aquest canvi en la societat ja que per a moltes persones amb vulva aquesta innovació ha suposat l'entrada al món de l'autoconeixement i de les joguines eròtiques.

"Només fa cinc anys que s'ha començat a parlar de masturbació femenina obertament", explica Míriam Blesa, sexòloga de Platanomelón, que afirma que "hi ha qui gràcies al succionador comencen a tenir orgasmes, quan mai abans no n'havien tingut un". A més, destaquen la importància de deixar enrere la concepció que només penetració és igual a pler, i es comença a donar la importància que mereix al clítoris, en tota la seva extensió: "Per fi es comença a parlar alt i clar que existeixen més opcions a part de la penetració que poden fer gaudir molt més de les persones amb vulva".

Què té Mambo?

Després de diferents estudis de mercat, focus groups amb consumidores, centenars de proves, i diversos prototips, Platanomelón va llançar Mambo el setembre passat, amb múltiples innovacions en disseny i una tecnologia que atén les peticions més habituals entre les usuàries d'altres de succionadors.

"Mambo i les seves millorades característiques neixen d'escoltar el que els agrada a les dones. En aquest nou model, els canvis entre nivells de succió són molt més graduals i els seus polsos de succió són capaços d'arribar a l'estructura interna del clítoris, aconseguint la concentració d'estímuls idònia per assolir l'orgasme i el multiorgasme," explica Anna Boldú, CEO de Platanomelón.

Boldú: "Estem visibilitzant i fent de la masturbació i el plaer un dret per a les dones"

Platanomelón defensa des del seu origen una sexualitat sana i lliure de tabús. Per això la marca ha impulsat amb Mambo aquesta línia de negoci. "Amb els succionadors s'ha trencat per fi el tabú de la masturbació femenina. Estem visibilitzant i fent de la masturbació i el plaer un dret per a les dones i és molt important que es parli d'això", defensa la directiva.

Mambo

Des d'aquesta perspectiva, Platanomelón no només se centra en la venda del producte. L'objectiu de la marca és també el de naturalitzar el sexe, amb educació íntima des del sentit de l'humor. Per això, a més de la pròpia joguina, el packaging de Mambo inclou un fullet realitzat per les sexòlogues de la marca, amb informació i consells útils per resoldre dubtes freqüents: què és el clítoris?, què és el multiorgasme?, com puc utilitzar el succionador en parella?, jo puc fer squirt?, entre moltes d'altres.