El túnel viari de la plaça d'Espanya estarà tallat entre l'1 i el 10 d'abril per tal de poder dur a terme les obres de connexió de les línies d'FGC del Vallès i Llobregat- Anoia, que enllaçaran la parada de plaça d'Espanya amb la de Gràcia. Aquestes obres, que coincideixen amb la Setmana Santa, han de permetre tirar endavant els treballs previs per connectar aquestes dues línies. Així doncs, la circulació per la Gran Via, en sentit Besòs, es veurà afectada durant 10 dies.

Concretament, el túnel viari es tancarà a partir de les 6.00 hores de l'1 d’abril, i es reobrirà a les 14:00 hores del 10 d'abril, tot coincidint amb el dilluns festiu pel dia de Pasqua.

Aquests són els trams viaris afectats per les obres

Els trams viaris que es veuran afectats per les obres són els que es troben entre els carrers de Mèxic i Llançà, segons ha explicat la Generalitat en un comunicat. El Govern també ha informat que les obres s'han programat durant la Setmana Santa "tenint en compte el menor trànsit que es produeix durant aquests dies".

Tall tunel viari plaça espanya Barcelona
 

Quines recomanacions fa el Govern davant el tall del túnel viari de la plaça d'Espanya?

Com a mesura alternativa al tall del túnel viari de la plaça Espanya, el Govern recomana utilitzar les Rondes.

Altres alteracions per les obres

Les obres també provocaran restriccions de trànsit a la Gran Via a partir de la plaça Cerdà. I és que només serà possible creuar la plaça a través de la calçada lateral. També s'ha hagut d'ocupar dos carrils de circulació al carrer de Villarroel arran de les obres de construcció de la futura estació de ferrocarril d’Hospital Clínic.

La nova connexió ferroviària

El Govern ha explicat que la connexió de les línies d'FGC del Vallès i Llobregat- Anoia, que connectarà l'actual parada de ferrocarril de plaça Espanya amb la de Gràcia, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona. I ha assenyalat que també afavorirà "la connectivitat del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat".

Des del Govern també indiquen que la construcció de tres noves estacions en el futur traçat ferroviari de 3,5 km entre la parada de ferrocarril de plaça Espanya i la de Gràcia facilitarà l’intercanvi amb l'L5 del metro i el tramvia. Actualment, el tramvia finalitza a la plaça Francesc Macià i no té connexió ferroviària. La connexió també permetrà l'enllaç amb altres línies d'FGC. 

Finalment, escau esmentar que els treballs previs per a la connexió de les línies Llobregat-Anoia i Vallès dels FGC que impulsa el Departament de Territori van començar el juliol passat i compten amb una inversió de 6,5 milions d'euros.