El tramvia i les bicicletes pel mig de la Diagonal i els cotxes pels laterals; aquesta és la proposta final per al nou Tram de la Diagonal. Els cotxes, que passaran pels laterals, tindran dos carrils per cada sentit, en perden un respecte als que hi ha actualment. 

Aquesta proposta, que s'ha escollit entre quatre opcions, farà que el bus desaparegui pràcticament de la Diagonal. Les altres idees incloïen alternatives com un túnel soterrat, fer passar el tramvia per l'Eixample o optar per l'autobús elèctric. 

L'estudi tècnic, que s'ha aprovat avui dimarts, conclou el que ja fa temps que es donava per fet: una opció que tingui en compte criteris econòmics, ambientals i de rendibilitat, entre d'altres. Aquesta opció finalment és unir el tramvia per la Diagonal i en superfície.

Tramvia diagonal - AMB

Segons els tècnics, es podrà anar de Francesc Macià a Glòries en un quart d'hora, la meitat del temps que s'ha d'invertir a hores d'ara amb transport públic. En aquest tram, hi hauria sis parades: Casanova, Balmes, Cinc d'Oros, Verdaguer, Sicília i Monumental. El tramvia passaria cada 4 minuts i circularia sense catenària. La idea és començar les obres el 2018 que es preveu que s'allarguin 3 anys.

foto 3228761