El retrat robot d'un regidor de Barcelona aquest mandat és un home de 51 anys amb formació en Dret, 14 anys d'experiència política, sense mútua ni segona residència, però amb cotxe i que resideix a l'Eixample. Així es desprèn de l'enquesta sociològica als edils barcelonins de ‘Carrer’, la revista de la Federació d'Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB). El qüestionari demanava als electes una vintena de detalls de la vida quotidiana i personal, amb el compromís d'anonimat en la publicació dels resultats. Entre els regidors s’hi compta Rosa Alarcón, que ha deixat l’acta per motius de salut i aquesta mateixa setmana ha estat substituïda per Xavier Marcé.

Dels 41 regidors en van respondre 38, ja que la regidora del Partit Popular Àngels Esteller va declinar participar-hi i els dos regidors de Vox no ho van poder fer perquè, en una decisió editorial, Carrer no els ho va demanar "per no normalitzar la seva presència a les institucions", que consideren "perjudicial pel seu discurs obertament racista, masclista, homòfob i antidemocràtic", segons expliquen a l'article que han elaborat a partir dels resultats. Entre d'altres, els resultats que revela l'enquesta són gairebé tots professionals liberals que abans de fer el salt a la política en els anys més intensos del procés sobiranista treballaven tant al sector públic com en l'empresa privada, empat a 15.

Collboni, l’únic que viu sol

Altres elements destacats a l'article de ‘Carrer’ és que entre els regidors que viuen de lloguer i els que resideixen en un immoble de propietat hi ha pràcticament empat i que la mida del pis i el nombre de persones que hi conviuen és molt heterogeni, mentre que només un viu sol: l'alcalde Jaume Collboni. L'habitatge més dens és el d'una parella amb dos fills petits en 60 m² (BComú), mentre que el de més amplitud és el d'una "parella sènior" amb 200 m² un cop s'han emancipat els descendents (Junts), segons revela la publicació de la FAVB.

Pel que fa als districtes de residència, l’Eixample és on viuen més regidors, 12, seguit de Sarrià-Sant Gervasi (6); Gràcia (4); les Corts (3); Sants-Montjuïc (3); Horta-Guinardó (3); Sant Martí (2), i Ciutat Vella (2). Cap dels 38 enquestats viu a Nou Barris. Quant als vehicles en propietat, als garatges dels regidors de Barcelona hi hauria 22 cotxes, 16 bicicletes i 8 motos -val a dir que el líder del PP, Dani Sirera, col·lecciona vehicles d’època i és propietari d’un Seat 1430, una Montesa Impala i una Vespa 125. A banda, un regidor del PSC afirma que lloga scooters elèctriques. Pel que fa a vehicles endollables, consten un sol cotxe híbrid i una única moto elèctrica.