"Imagineu que els carrers fossin per passejar, les interseccions per jugar i els cotxes gairebé mai fossin permesos. Això, que sembla un somni pel vianant i un malson pels conductors, s'està convertint en una realitat a Barcelona". Amb aquesta descripció el diari nord-americà The New York Times introdueix als seus lectors la filosofia de la superilla del Poblenou. 

El diari, que defineix Barcelona com un centre del turisme, la cultura i els negocis, més de moda que Madrid; assegura que la ciutat ha viscut un augment de la seva popularitat des dels Jocs Olímpics que ha anat acompanyat d'un augment també de la seva congestió als carrers i voreres.

Per això, assegura que l'ajuntament de la ciutat està buscant maneres de reconstruir el seu paisatge urbà, lliurant espais destinats als cotxes per als vianants. Això, asseguren que atrau l'atenció internacional. La iniciativa pretén reduir el trànsit però també la contaminació i utilitzar l'espai públic de manera més eficient, fent els barris més agradables. 

El periodista que firma la informació cita paraules de la regidora Janet Sanz que explica que la iniciativa és per "recuperar els carrers", i també que la perspectiva és que l'any 2018 s'hagin implantat, com a mínim cinc superilles, en diverses zones de la ciutat. Tot i això, també expliquen que quan es van implantar hi va haver diverses reaccions entre els veïns de la zona.

Comparativa amb Nova York

Un cop explicat el projecte de Barcelona, el diari s'hi emmiralla i explica què passaria si això es fes a la ciutat de Nova York. La ciutat nord-americana ha fet de fa un temps ençà una espècie de places per vianant, el diari, però, adverteix els seus lectors que no té res a veure amb la filosofia de la superilla de Barcelona. "Les superilles representen un enfocament més radical, que qüestiona fonamentalment la idea que els carres són per als cotxes", diu el diari. 

En un plànol de la ciutat expliquen que una firma d'arquitectes de la ciutat va planejar com i en quines zones es podria aplicar la idea de superilla al conegut barri de Manhattan. Segons aquesta firma, aquest disseny es podria implantar perfectament en aquesta zona de la ciutat, ja que "la gran majoria" del, residents a Manhattan no tenen cotxe. En aquest sentit, asseguren que "els seus carrers estan principalment utilitzats pels cotxes" i que per tant, "hi ha una enorme necessitat de crear llocs segurs per a caminar i anar amb bicicleta".