El passat mes d’abril, ja en precampanya per a les eleccions municipals, el col·lectiu de motoristes de Barcelona, va organitzar un acte que va comptar amb l’assistència de cinc candidats, dos dels quals van fer gala de la seva condició de conductors de moto pujant a l’escenari amb el casc entre les mans. Eren Jaume Collboni (PSC), actual alcalde de Barcelona, i Dani Sirera (PP). El dinamitzador de l’acte, Jaume Alguersuari (pare), fundador de la revista de referència del sector, ‘Solo Moto’, va arrencar un clamorós aplaudiment de l’audiència, unes 300 persones, quan va demanar als candidats, entre els quals també hi havia Xavier Trias, “assajar durant sis mesos que les motos circulin pel carril bus”.

La intenció dels motoristes era aconseguir legalitzar que els vehicles de motor de dues rodes puguin circular pel carril bus, una pràctica que es permet en altres ciutats com València o Madrid i que, a parer seu, afavoriria la mobilitat i evitaria la sinistralitat que pateixen els motoristes, com el recent accident mortal de l’esportista Xavi Moya, que va topar amb un separador de carril bici. Ara, aquesta possibilitat sembla més propera, un cop el Servei Català de Trànsit (SCT) ha defensat que l’efectivitat de la possibilitat. En paral·lel, el PP ja ha llançat una proposta per dur a la pràctica la proposta que van llançar els motoristes en precampanya.

Amb aquest debat sobre la taula, l’SCT s’ha mostrat favorable a obrir a la circulació de motos els carrils Bus-VAO d’entrada a la ciutat, tot considerant que la mesura podria reduir la sinistralitat dels motoristes a més d’agilitzar la mobilitat, ja que evitaria pràctiques dels conductors de motos com la circulació en ziga-zaga entre els cotxes. A més, en una entrevista a ‘Betevé’, Ramon Lamiel, responsable de l’SCT, va assenyalar que es proposarà a l’Ajuntament de Barcelona que aquests carrils bus-VAO-moto s’allarguin per deixar accedir les motos en plena trama urbana de la ciutat, una possibilitat que de moment no està permesa per la normativa del consistori, contrària a que les motos circulin pel carril bus. També a ‘Beteve’, Lamiel ha defensat que ja s’han portat a terme experiències similars en ciutats com Londres.

Precisament, aquest dijous, i en el marc de la celebració del Tercer Congrés Iberoamericà del Motociclista, que s’ha celebrat a Barcelona, el president del grup municipal del Partit Popular a l’Ajuntament de Barcelona, Dani Sirera, va apuntar la “necessitat, almenys, de portar a terme aquesta prova pilot que doni resposta a una reivindicació històrica dels motoristes de la nostra ciutat”, afegint que “mentre el govern municipal es continua negant a dur a terme aquesta proposta, sí que permet que les bicicletes circulin pel carril bus-taxi, com passa a la reforma de la Via Laietana”.