Aquest dimecres de matinada ha mort el conductor d'un patinet en un accident de trànsit a Barcelona. La víctima, de 55 anys, ha xocat contra un autocar a la cruïlla entre l'avinguda de Roma i Comte d'Urgell, a l'Eixample, segons ha confirmat RAC1. L'accident s'ha produït aquesta matinada al voltant de les 3:30 hores de la matinada. Fins al lloc dels fets s’han traslladat dotacions de la Unitat d’Investigació i Prevenció de l’Accidentalitat (UIPA) de la Guàrdia Urbana, que s’ha fet càrrec de la investigació de l’accident i unitats del Sistema d’Emergències Mèdiques. Per altra banda, l’Ajuntament ha activat el Servei d’Urgències i Emergències Socials per oferir atenció psicològica als familiars de la víctima.
Aquest és el primer accident mortal del 2023 amb patinet elèctric. L'últim que es va registrar va ser el passat 30 d'agost quan el conductor d'un patinet va quedar ferit en un accident amb un turisme a la cruïlla entre el carrer Berenguer de Palou i Pont del Treball. L'any 2021, va haver-hi dos: a mitjans de març, un jove de 25 anys va morir en un accident amb patinet a la cruïlla entre el carrer d’Ausiàs Marc amb el passeig de Sant Joan; el 23 de maig, quan un noi de 15 anys va morir després de xocar amb un cotxe al districte de Sant Martí.
Els patinets, prohibits al transport públic
Ja és oficial. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va anunciar aquest dimarts que des de l'1 de febrer i durant sis mesos estarà prohibit accedir al transport públic amb patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal. La mesura es pren després que el 17 de novembre passat un d'aquests aparells explotés i s'incendiés en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). El 19 de desembre l'ATM ja va acordar que els operadors de transport públic modifiquessin les condicions generals d'utilització dels seus serveis per incloure la prohibició temporal d'accedir amb patinet elèctric tant als vehicles com a les instal·lacions i que comportarà una multa de 200 euros si s'incompleix. Durant aquest mig any s'elaborarà una proposta per regular l'accés.
En un comunicat, l'ATM subratlla que amb aquesta decisió preval el principi de seguretat preventiva que regeix per als operadors quant a la protecció d'usuaris, treballadors i instal·lacions. A partir del mateix 1 de febrer els operadors de transport públic i les administracions titulars dels seus serveis informaran per tots els canals de la prohibició temporal, que inclou, també, patinets elèctrics plegats. En paral·lel, durant aquest període s'impulsarà l'habilitació de places d'aparcament de patinets a les estacions ferroviàries i intercanviadors de bus. Així, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja ha anunciat que adaptarà els Bicibox per als patinets elèctrics. A més s'impulsarà que els aparcaments d'enllaç ofereixin aquesta prestació.