Les plantes no passen mai de moda, però ara també s'han mudat als interiors. D'aquesta idea i de les noves tendències decoratives neix Monstera, una empresa emergent dedicada a la venda de plantes d'interior que organitza assíduament esdeveniments amb botigues efímeres a diferents punts de la geografia espanyola amb edicions prèvies a Madrid, València i Barcelona. Després de l'èxit de les seves últimes 'pop-up stores' —amb cues d'espera d'entre una i dues hores—, la marca es torna a instal·lar a Barcelona durant els dies vinents 7, 8 i 9 d'octubre al carrer Rosselló, 283 per celebrar una nova edició en què els assistents podran gaudir de grans descomptes. En aquesta ocasió, els primers 100 clients de cada dia seran obsequiats amb una planta de franc, en un esdeveniment que la 'start-up' estima que congregarà prop de 3.000 assistents. La botiga estarà oberta en horari de 16 a 20 h el divendres 7 i de 10 a 20 h durant el dissabte 8 i el diumenge 9.

L'auge de naturalitzar els interiors després del confinament

Monstera va néixer el 2020 amb la idea de "transformar les llars de milers d'espanyols en petites selves" amb referències directes de l'àmbit de les plantes d'interior. L'empresa, que sorgeix de la mà de Sergi Villaubí i Laia Fernández, parteix del propòsit d'apropar la naturalesa als interiors i viceversa amb un públic objectiu que no diferencia entre experts i principiants. Tot comença l'any de la pandèmia per la COVID-19 i el consegüent confinament que ens va recloure a casa nostra durant mesos. La tancada i l'ús de les xarxes socials van augmentar l'interès per les plantes d'interior, que podien arribar a percebre's una petita via d'escapament en poder omplir de verd fins i tot petits pisos al centre de la ciutat. La Universitat de Sevilla va concloure en un estudi que tenir plantes a casa va influir positivament en el benestar emocional i psicològic de moltes persones.

monstera valencia
La passada edició de la 'pop-up store' a València / Monstera

Una ampla gamma de productes

Ja són més de 120.000 plantes les que ha venut Monstera a través dels seus canals d'ecommerce en tan sols dos anys en actiu, convertint-se així en empresa de referència en la comercialització de plantes d'interior per a llars, empreses i establiments. I és que, potser per a sorpresa d'aquells que no siguin entesos a jardineria, la seva gamma de productes és realment àmplia i diversa. A la seva pàgina web ofereixen plantes per regalar als teus familiars, en lots per als qui vulguin combinar diversos tipus, algunes més fàcils de tractar, altres que necessiten poca llum, substrats, adobs i fins i tot una selecció de les més adequades per al que tingui mascotes a casa. Cal destacar la Monsterna deliciosa, el seu producte més icònic, o la Planta dels diners o Pilea, per al qui vulgui atreure la bona fortuna.