El nombre de passatgers al metro de Barcelona torna als nivells prepandèmia, així ho ha notificat aquest dissabte TMB. La xarxa de metro ha pogut recuperar el 100% del passatge precovid. L'1 de setembre passat, en el metro barceloní es van registrar un 5 % més de validacions que l'any 2019, i el 7 de setembre es van superar en un 3 % les validacions de l'any anterior en arribar a 1,175 milions de viatges, mentre que el 8 de setembre van ser 1,154 milions. 

D'aquesta manera TMB assoleix l'objectiu que feia mesos que s'havia fixat, recuperar completament la normalitat. Asseguren que s'absorbeix aquest passatge en millors condicions que en 2019, fins i tot en hores punta, perquè l'oferta actual de trens és la màxima de la història del metro. Que s'absorbeix aquest passatge en millors condicions que en 2019, fins i tot en hores punta, perquè l'oferta actual de trens és la màxima de la història del metro. Més trens disponibles inevitablement signifiquen un major esforç de manteniment que afirmen que es duu a terme posant cada dia en circulació "tot el material mòbil disponible". 

Pel que fa als autobusos, TMB situa la demanda entorn de les 600.000 validacions diàries i dimecres passat es va arribar a les 623.000, la qual cosa suposa un 90 % de recuperació del servei pel que fa a 2019. L'oferta actual d'autobusos és l'equivalent al 100 % dels serveis de la temporada d'hivern, amb més de 900 vehicles al carrer.

TMB, metro, L5, parada Sagrada Familia, anden / Foto: Carlos Baglietto

Un grup de passatgers del metro es desplacen per l'andana de l'L5 a Sagrada Família / Foto: Carlos Baglietto

Un bon creixement 

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat que el transport públic va ser un de "els grans afectats després del confinament", tanmateix, ha afegit que des d'aleshores ha experimentat una recuperació progressiva. Un creixement positiu en el cas de TMB, que els situa en la senda de la consolidació del transport públic com a "principal resposta a les necessitats de mobilitat de la ciutadania" i ha emfatitzat la bona valoració que els usuaris fan d'aquest.

Un dels aspectes que creix constantment és la venda d'abonaments, el qual ha seguit augmentant encara més d'ençà que l'1 de setembre es van començar a oferir tarifes reduïdes i ja superen els 950.000 títols venuts per TMB. Concretament, la T-usual segueix creixent de forma exponencial i des de principis de setembre ha venut gairebé 200.000 títols, multiplicant les vendes en els mateixos dies d'un mes ordinari abans de la bonificació.  De manera que TMB es recupera de l'aturada de la pandèmia en un constant creixement de passatgers.