El jutjat del contenciós número 13 de Barcelona, després del recurs presentat per l'empresa de mobilitat compartida Tucycle Bikesharing, ha admès les mesures cautelaríssimes que havia sol·licitat l'operador contra la resolució que augmenta el nombre de llicències municipals per a motos elèctriques compartides per entendre que es va fer sense presentar un nou concurs ni obligar al compliment de la llei que fixava un nombre determinat de motos per operador que no s'ha respectat.

L'ajuntament que dirigeix Ada Colau ja va ser demandat davant d'Antifrau per "connivència municipal amb la conducta infractora" reiterada d'empreses de motos compartida en considerar el demandant que la resolució de l'Ajuntament de Barcelona per la qual ampliava de manera unilateral i sense concurs les llicències de motos compartides en més de 3.000 només beneficiava els grans operadors.

L'acceptació de les mesures cautelaríssimes que se sol·licitaven per part del demandant suposa que bona part de la flota que està donant servei des de l'"alegalitat" haurà de deixar de fer-ho.

En la decisió de la interlocutòria del jutjat s'indica que hi ha "lloc a l'adopció de la mesura cautelaríssima interessada pel procurador dels tribunals el senyor Ignacio de Anzizu Pigem, en nom i representació de la senyora Begoña Mardaras Gaztelurrutia, que al seu torn actua en nom i representació de la mercantil Oiz Ridesharing SL".

La mesura suposava, segons la resolució judicial, "que se suspengués l'execució de la resolució de l'Ajuntament de Barcelona de data 2 de febrer de 2021, en tant que en la mateixa s'atorgava el termini de 10 dies perquè la recurrent presentés davant de l'Administració demandada el model de declaració responsable d'acceptació de condicions per participar en el procediment d'atorgament a precari de llicències temporals d'ús comú especial del domini públic".

El demandant afirma que la decisió unilateral de l'Ajuntament de Barcelona, amb Rosa Alarcón i Manuel Valdés encapçalant l'àrea de Mobilitat, d'ampliar en un 46% el nombre de llicències de motos compartides sense obrir un procediment autònom respecte a la seva adjudicació, no només "alterava les condicions del procés de concurs convocat fa uns mesos", sinó que beneficiava els grans operadors (Ecooltra, Acciona, Yego i Movo) que ja estaven operant a la ciutat abans de la regulació del servei.

Aquesta situació va conduir a l'empresa Tucycle Bikersharing a presentar una denúncia davant d'Antifrau per "connivència municipal amb la conducta infractora reiterada de les empreses incumbents". Posteriorment, en el recurs contenciós administratiu se sol·licitaven mesures cautelaríssimes que han estat resoltes en la resolució notificada.