Tmbbus

La xarxa de busos de Barcelona s’amplia aquest dilluns, 29 de febrer, amb tres noves línies. Les rutes, dues de verticals i una d'horitzontal, connectaran Estació Marítima i Bonanova (V11), Drassanes i Avinguda Tibidabo (V13), i Zona Universitària i Bon Pastor (H4).

Amb l’estrena es posa en servei la quarta fase d’implantació de la Xarxa Ortogonal de Barcelona, un projecte que pretén racionalitzar i millorar l’eficiència dels trajectes. La iniciativa, que el govern Trias va començar a desplegar el 2012, compta ja amb 230.000 validacions en els dies feiners. A partir de dilluns, la xarxa tindrà 16 línies actives de les 28 que s’han projectat.

V11

La nova línia V11 connecta Estació Marítima i Bonanova, travessant la ciutat de nord a sud per les àrees d’intercanvi de Tres Torres, Francesc Macià i Sant Antoni. Les freqüències dels dies laborables entre les 7 del matí i les 9 del vespre serà de vuit minuts.

Amb la inauguració d’aquest recorregut de 13,6 quilòmetres, les línies 14 i 64 deixaran d’operar, ja que el traçat del bus V11 supleix els seus recorreguts. A més, hi haurà canvis en la línia 20 en el principi i el final del trajecte.

V13

Pel que fa a la línia V13, que enllaça Drassanes i Avinguda Tibidabo, connecta punts de la ciutat com Sant Gervasi, l’Antiga Esquerra de l’Eixample i Universitat. El recorregut de 12,7 quilòmetres compta amb freqüències de 6 o 7 minuts en jornades laborals, i afecta les línies 14, 58 i 64 que deixaran de circular de manera definitiva.

H4

És la línia d’autobusos més llarga de la ciutat de la nova xarxa amb un trajecte 29,6 quilòmetres. L’H4 surt de Zona Universitària, direcció Bon Pastor, i passa per Sarrià, Avinguda Tibidabo i Vall d’Hebron, amb freqüències de cinc minuts els dies laborals entre les 7 del matí i les 9 del vespre.

La seva posada en servei implica la substitució de les línies 64 i 73, que ja no funcionaran a partir del 29 de febrer. D’altra banda, hi haurà lleugeres modificacions en el recorregut de les línies 22 i 60.