L’inici de les obres de reforma de la Via Laietana, que van començar aquest 1 de març i que ja han provocat les primeres restriccions de trànsit, de moment només en el tram entre la plaça Urquinaona i la divisòria amb el carrer Jonqueres ha provocat queixes de tota mena, com les del RACC, que dimarts mateix va fer un seriós advertiment a l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a qui va acusar de promocionar obres no relacionades amb la millora del transport públic que crearan molta més congestió. Aquest dimecres, ha estat el president del grup del Partit Popular a l’ajuntament, Josep Bou, qui ha recriminat a Colau que hagi engegat “una guerra contra el cotxe”.

En una atenció a mitjans just a la plaça Urquinaona, lloc d’inici de les polèmiques obres, Josep Bou, acompanyat del regidor Óscar Ramírez, ha apuntat que “el model de l’alcaldessa no és el model que precisa Barcelona” i en el cas de la Via Laietana, “una via que va costar tant d’obrir”, la reforma suposarà “amputar” la via que comunica l’Eixample amb Ciutat Vella i el port. “No és que hi hagi una guerra contra la contaminació, hi ha una guerra contra el cotxe”, ha assenyalat Bou, que ha advertit que amb les reformes que està engegant el govern  municipal, “augmentarà la contaminació”.

Un projecte "senzillament devastador"

De fet, Bou ha lamentat que el projecte de reurbanització “s’ha fet sense consultar ni a veïns ni a comerciants”, ni tampoc entitats com Foment, el Col·legi d’Enginyers i el RACC, els quals ja han dit que “és senzillament devastador i cal escoltar-los perquè coneixen perfectament com és el trànsit”. Per la seva banda, el regidor Ramírez ha exigit “la paralització de la reforma de la Via Laietana”, perquè un cop més “imposa el seu model ideològic, l’urbanisme tàctic, en aquesta guerra de persecució contra el cotxe que perjudica enormement el comerç i l’activitat econòmica”.

cartel restricciones obras via laietana foto jordi palmer

Cartells anunciant les obres / Jordi Palmer

A més, Bou ha assenyalat que si el PP té capacitat de gestionar el govern municipal en el proper mandat, la seva intenció serà “paralitzar” la reforma. A més, ha assenyalat que limitar la circulació de vehicles serà “una fatalitat pel front marítim i els seus bars i restaurants”. “Tenim esperança que no es desgraciï Barcelona”, ha afegit Bou, que també ha volgut referir-se als eixos verds que a l’estiu començaran a implementar-se a l’Eixample: “Són una barbaritat urbanística”. A més, el líder del PP a Barcelona ha afegit que si l’Eixample té una característica clara és “la bona circulació i la connexió amb els antics pobles que conformen Barcelona i una forma fantàstica de circular”. “Érem l’enveja de Madrid i ara s’ho volen carregar”, ha reblat.