Aquest divendres al matí, la flamant superilla de l’Eixample de Barcelona, en el tram que conforma l’eix verd del carrer Consell de Cent, ha patit un sotrac d’envergadura, una important fuita d’aigua que no només ha inundat un tram d’aquest carrer en la confluència de Roger de Llúria, sinó que a causa de la seva força ha rebentat una part de la nova pavimentació, que tot just es va estrenar a principis de l’estiu. Els fets han tingut lloc davant del número 375 d’aquest carrer i han comportat la intervenció dels Bombers de Barcelona. La fuita ha tingut lloc a primera hora del matí, cap a les 08.10 hores, i els bombers han aconseguit neutralitzar-la i tancar el servei cap a les 09.25 hores, després d’acordonar la zona.
Barcelona aquest matí. Ha sigut començar un servei i tenir aquesta sorpresa. #rebenton #conselldecent pic.twitter.com/zdAlvqmId7
— Oriol Fernandez (@pirulaire) September 1, 2023
La causa més probable de l’incident ha estat el trencament d’una canonada. El que sí s’ha pogut comprovar és que la fuita ha malmès part del nou paviment, que ara haurà de ser reparat. A més, la fuita ha provocat que veïns i comerços de la zona s’hagin quedat sense aigua mentre es duen a terme les tasques de reparació de la canonada per poder restablir el servei. La magnitud de la fuita s'ha pogut comprovar a través de vídeos que s'han compartit per les xarxes socials, com el que ha penjat el tuitaire @pirulaire a la xarxa social X (antic Twitter). Cal tenir en compte que aquesta és la segona fuita d’aigua d’importància que es produeix a la ciutat aquesta setmana després que dimecres n’hi va haver una altra al barri de la Sagrera, al límit amb el del Congrés, que va causar desperfectes a establiments i també va deixar molts veïns sense llum.
En aquella ocasió, l’aigua va negar part del carrer de Concepción Arenal a l’altura del carrer del Cardenal Tedeschini. L’incident es va produir poc després de les 10 hores i va comportar el desplaçament de tres dotacions dels bombers i també d’efectius de la Guàrdia Urbana. Diversos comerços van quedar seriosament afectats per la fuita.
@beteve @btvnoticies Fuita d'aigua a Concepció Arenal cantonada amb Cardenal Tedechini. pic.twitter.com/6r5vrTksSF
— Alfredo Ejarque (@A_Ejarque) August 30, 2023
A més, al maig també va tenir lloc una gran fuita d'aigua, aquell cop a l'avinguda Pedralbes amb el passeig Manuel Girona de Barcelona, que va obligar la Guàrdia Urbana a tallar la circulació de vehicles en aquell punt de la ciutat a primera hora del matí. L'aigua va començar a sortir per les tapes del clavegueram i va arribar fins a l'avinguda Diagonal pel carril bus formant una gran riuada de fang, a més d'aixecar el paviment i les llambordes de la vorera del carrer Manuel Girona. La conseqüència de la fuita va portar a interrompre el trànsit durant unes hores, entre Capità Arenas i plaça Pius XII, i entre Pius XII i Manuel Girona.