El diari ‘El Jardí’, publicació local i cooperativa centrada en el districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona, ha llançat un crit d’alerta davant la possibilitat que no pugui assumir els costos d’impremta dels propers números, a causa d’un sobtat increment del preu del paper, amb un encariment inesperat del 30% que fa molt difícil la viabilitat d’aquest projecte periodístic cooperatiu.

En un fil de twitter publicat aquest dilluns, els gestors del diari han llançat un crit d’alerta davant les dificultats que es troben en aquests moments, un cop l'establiment on imprimeixen els seus 14.000 exemplars els ha anunciat l’augment de preu. La situació a hores d’ara és complicada per a aquest mitjà cooperatiu, que té previst imprimir el seu següent número el 10 de gener i que, de moment, ha hagut de reduir el paginat de 56 a 32 pàgines, tot i que es tracta del número 80, fita que, de fet, hauria de ser motiu de celebració.

fil twitter el jardi 1

Molts continguts que ja teníem preparats quedaran en un calaix”, assegura aquest mitjà, que afegeix que també pot quedar al calaix “la il·lusió d'haver sobreviscut 80 números, moltes vegades gràcies al compromís de les persones treballadores, que sustenten el projecte acceptant retardaments injustos en els pagaments”.

Venen temps més difícils encara dels que hem aguantat”, prossegueix el fil de Twitter, que afegeix que el més greu de tot plegat és “no poder omplir els carrers del barri amb continguts de periodisme de proximitat, arrelat al barri i a la seva gent”. Per tot plegat, el mitjà fa una crida a veïns i entitats a subscriure’s a ‘El Jardí’, amb diverses modalitats que van dels 30 als 100 euros.

tuit diari el jardi foto el jardi 2

Segons informa el seu propi web, ‘El Jardí de Sant Gervasi i Sarrià’ és un diari cooperatiu digital i de publicació mensual en paper -de distribució gratuïta- del districte barceloní de Sarrià-Sant Gervasi. És un diari pensat en exclusiva pels barris d’aquest territori: la Bonanova, Monterols, Galvany, Turó Parc, el Farró, el Putxet, Sarrià, les Tres Torres, Pedralbes, Vallvidrera, les Planes i el Tibidabo. Els seus continguts segueixen el propòsit d’informar sobre successos i qüestions d’aquest territori, i s’obre a la col·laboració de les persones, associacions i institucions del barri que ho desitgin. El principal objectiu és el de “fer barri”, enfortir els sentiments d’identitat i de pertinença, i oferir un mitjà de comunicació de proximitat. 

Augment del preu del paper

L’augment del preu del paper és una mala notícia per a tot el sector d’impremtes i editorials que repercuteix en els diaris en paper, i en aquest cas, als més febles, els que fan periodisme de proximitat en l'àmbit local com és el cas de ‘El Jardí’ al districte de Sarrià-sant Gervasi.  

Ja l'octubre passat el sector va llançar un avís sobre el previsible encariment de les matèries primeres i van alertar de la més que possible pujada de preus, que precisament ha arribat a ser quasi irreversible just iniciar el 2022.