Un any i mig després de la inauguració del nou carrer Pi i Margall de Barcelona (als districtes de Gràcia i Horta-Guinardó), el pròxim dilluns, 14 de juliol, les obres retornen a aquesta via durant per un període que es calcula que s’allargarà unes sis setmanes, concloent-se gairebé a principis de setembre. El paviment original, fet de granit, es troba en un molt mal estat, d’una banda, presenta sots, que posen en risc la seguretat de vehicles que hi circulen, especialment les bicicletes o les motos. A més, la pintura dels passos de vianants i de la senyalització horitzontal, ja es troba desdibuixada per culpa de la manca d’adherència amb el paviment.

La nova actuació consistirà a substituir la pedra de granit actual per una base d’aglomerat asfàltic, un material que respon a les necessitats estructurals de la calçada i evitaria el deteriorament accelerat que s’ha produït fins ara. L’objectiu, per tant, seria millorar la seguretat i durabilitat del paviment i alhora respondre les necessitats de mobilitat, especialment del transport públic.

El paviment del carrer de Pi i Margall mostra desperfectes / Fotos: Europa Press

Afectacions en el tall de carrers

La primera fase de les obres, que començarà el pròxim dilluns 14 de juliol i durarà una setmana, posarà el focus en els carrers que se situen entre l’Escorial i Pau Alsina, que quedaran tallats. En canvi, es deixarà obert el tram superior, que va fins a la ronda del Guinardó. L’objectiu és que la primera part de les obres s’enllesteixi abans per evitar que les afectacions de mobilitat coincideixin amb la Festa Major de Gràcia. A partir del 21 de juliol, els talls es desplaçaran a la zona que queda per sobre el carrer de l’Escorial, fins a la ronda de Guinardó.

En referència als carrers que creuen Pi i Margall, el tall no afectarà la circulació del carrer de Sardenya, que ja compta amb paviment asfàltic i no s’hi executaran obres. També es mantindrà la circulació al carrer Pau Alsina on les actuacions es realitzaran per trams que permetran sempre un mínim de pas. En canvi, la resta de carrers transversals quedaran sense sortida, per tal de permetre l’accés, s’habilitaran canvis de sentit en tots ells. 

Afectacions a la xarxa de bus

Pel que fa a la xarxa de bus, des del dilluns 14 fins a la data de finalització de les obres, es veuran afectades les línies de bus de TMB V19 i 114, la línia de nitbus N6 i la llançadora que substitueix el servei de l’L4 del metro, també en obres. Totes les afectacions estaran indicades a les parades.

D’una banda, la línia V19 en sentit ascendent es desviarà pels carrers de l’Escorial, Camèlies, ronda del Guinardó en sentit mar, plaça d’Alfons X, ronda del Guinardó en sentit muntanya i Praga, amb noves parades provisionals a Escorial i ronda del Guinardó. En sentit descendent, el desviament del recorregut serà per ronda del Guinardó i els carrers de Lepant, Sant Antoni Maria Claret, Roger de Flor i Travessera de Gràcia, habilitant noves parades a Lepant i Travessera de Gràcia.

El bus 114, en sentit ascendent farà el desviament pels carrers de la Legalitat, Pau Alsina, Camèlies, ronda del Guinardó en sentit mar, plaça Alfons X i ronda del Guinardó en sentit muntanya, amb una nova parada habilitada a Pau Alsina, 70-72. En sentit descendent, el desviament serà pels carrers de Sardenya, Providència, Ca l’Alegre de Dalt i Encarnació, amb parada provisional a Providència.

D’altra banda, el bus llançadora de l’L4, en sentit ascendent es desviarà pels carrers de l’Escorial, Camèlies i ronda del Guinardó, amb una parada provisional habilitada al carrer de l'Escorial. En sentit descendent, passarà per la ronda del Guinardó, Praga, avinguda de la Mare de Déu de Montserrat, Sardenya, Sant Antoni Maria Claret, Roger de Flor i Travessera de Gràcia, amb una parada provisional a la Travessera de Gràcia, 277.

Finalment, l’N6, únicament quedarà afectat el sentit descendent. L’itinerari serà pel carrer de Sardenya i Sant Antoni Maria Claret.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!