Barcelona ha inaugurat aquest diumenge el carrer Pi i Margall després de les obres de reforma, que l'han convertit en un "altre eix cívic pensat i concebut sobretot per als vianants". Així l'ha descrit l'alcalde Jaume Collboni, que ha estat present en l'acte d'estrena, on s'han fet actuacions musicals, una xocolatada i activitats infantils. La intervenció a Pi i Margall, que ha costat 13,6 milions d'euros, ha creat quatre noves places al llarg del carrer, amb nou mobiliari urbà i enllumenat. Segons l'Ajuntament, la reforma ha convertit el carrer en una avinguda amb el 70% de l'espai dedicat als vianants i al verd, amb el trànsit "pacificat" i la velocitat limitada als 30 quilòmetres per hora al llarg de la via.

Collboni ha insistit que es tracta d'una zona que prioritza els vianants i el transport públic, encara que també s'hi pot "accedir en cotxe privat, sobretot a les finques". Segons l'alcalde, aquesta transformació ha d'afavorir el comerç local, convertint-se en un "gran punt de trobada" dels cinc barris que toquen el carrer Pi i Margall -Camp d'en Grassot i Gràcia Nova, la Vila de Gràcia, la Salut, Can Baró i el Baix Guinardó-. Així mateix, l'alcalde ha fet una crida al civisme per mantenir tots aquests espais públics nets i respectar la convivència, fent-ne "un bon ús".

Jaume Collboni ha explicat que la reforma al carrer respon a la voluntat d'"anar limitant les grans autopistes dins la ciutat", per transformar-les en "espais de convivència". A pesar d'assegurar que són intervencions que tarden "molts anys" a produir-se perquè "costen molts diners", l'alcalde ha assegurat que l'Ajuntament seguirà per "aquest camí", reafirmant el compromís per pacificar zones de la ciutat. 

pi i margall
Inauguració del carrer Pi i Margall

La transformació del carrer Pi i Margall

Amb les reformes, el carrer Pi i Margall ha reduït l'amplària de la calçada per prioritzar la circulació de vehicles locals, bicicletes i autobusos. D'aquesta manera, de pujada hi ha un carril per a busos i trànsit local i un nou carril bici segregat, mentre que de baixada hi ha un carril compartit per a busos, trànsit local i bicicletes. També s'ha creat un carril de serveis a les dues voreres, que permet situar zones de càrrega i descàrrega, així com contenidors, aparcaments de bicicletes i altres serveis. Les parades d'autobús existents es mantenen, encara que s'han reubicat. En total, la transformació ha creat quatre noves places, que compten amb nou mobiliari urbà, en concret 42 bancs i 121 cadires. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!