L'alcaldessa de Barcelona Ada Colau ha cedit a les peticions de l'oposició per poder tirar endavant el projecte del tramvia per la Diagonal. Això si, amb un projecte que queda per sota de les expectatives inicials. Tramvia sí, però només en un primer tram, el què uneix Glòries amb Verdaguer. És la proposta que fa uns dies feia el Partit dels Socialistes -a ella, condicionava el seu sí- i que Esquerra Republicana porta al seu programa electoral. "És la fase que té més consens", ha defensat la tinenta de Mobilitat, Janet Sanz. I, justament, per buscar consens s'ha recollit una altra de les demandes del partit que lidera Alfred Bosch: el model de finançament. "No m'imagino Alfred Bosch votant el mateix que el PP davant d'una proposta que és per la millora del transport públic metropolità, per la millora de la salut i per la millora de l'espai públic" ha dit Sanz. 

Finançament i gestió pública

El govern de Colau no vol repetir el model de finançament i gestió del Trambaix i el Trambesòs i per això aposta per un sistema 100% públic. La proposta d'acord aposta per augmentar la participació de l'administració a través d'un operador públic, ajustar la tarifa tècnica -els diners que s'aporten per passatger transportat- per compensar la inversió pública realitzada, i garantir que les millores de rendibilitat recaiguin en el sector públic. Aquests punts es recullen en un protocol que també estableix que quan s'acabi la concessió del Tram, al 2032, el tramvia passarà a ser 100% públic.

El tramvia fins a Francesc Macià, pas a pas

La proposta que s'ha presentat avui i, que ja havien rebut els grups del PSC i ERC, s'haurà d'estudiar a la propera comissió d'Ecologia i Urbanisme que serà aquest dimecres a la tarda. Un cop passat aquest tràmit se sotmetrà a votació en el ple municipal del proper 23 de març. Si el Glòries-Verdaguer tira endavant, quedarà encara una altre fase, la que connecta Verdaguer amb Francesc Macià. "L'altre tram? pas a pas, tram a tram" ha dit Sanz entre somriures. 

30% més de viatgers

El tram de Glòries a Verdaguer durarà 7 minuts. Hi haurà tres parades: entre Padilla i Lepant, entre Sicília i Nàpols i entre Bailèn i Girona. Segons càlculs del consistori hi hauria un 30% més de viatgers.