El Bicing és el sistema de bicicletes públiques de Barcelona, un servei que ofereix als seus usuaris la possibilitat d’utilitzar bicicletes mecàniques o elèctriques per la xarxa de carrils bici de la ciutat. En aquest Barcelona Exprés fem una radiografia d’aquest servei.
El Bicing es va crear l’any 2007 amb 14 estacions i 200 bicicletes situades a l’entorn del parc de la Ciutadella. Aquest 2025, el servei ja compta amb 557 estacions i 8.000 bicicletes, distribuïdes pels 10 districtes de la ciutat. Pel que fa als abonats, actualment n’hi ha uns 165.000, amb xifres milionàries pel que fa als viatges, ja que segons dades de Bicing, el mes de setembre del 2025 es van fer 1,9 milions d’usos, i en el còmput anual, també fins a setembre, ja s’havien fet més de 9,1 milions de viatges. Cada bicicleta, a més, pot recórrer uns 4.500 quilòmetres al mes.
A més, amb xifres del primer semestre de 2025, el nombre d’usuaris va registrar un increment del 7% i en la mateixa línia, al juny el Bicing també va assolir els 100 milions de viatges acumulats des de l’inici del nou Bicing l’any 2019, any en que es va renovar el servei i es van incorporar per primera vegada les bicicletes elèctriques. Amb aquestes xifres, Bicing referma el seu posicionament com un servei clau per al present i el futur de la mobilitat urbana sostenible a la ciutat de Barcelona.
Amb 18 anys d’existència el Bicing s’ha convertit en un sistema de transport públic més de la ciutat, tot i que en el capítol de queixes cal incloure els desperfectes dels vehicles, que necessiten un manteniment constant, així com la implementació d’un sistema diferent de bicicletes compartides en l’àmbit de l’àrea Metropolitana de Barcelona, l’AMBBici, una disfunció que s’ha resolt parcialment amb estacions d’intercanvi i abonaments combinats.
🚧 Cal salvar de l’enderroc l’antiga estació de mercaderies de la Sagrera?
🗽 Una estàtua de pega, dos fanals de Gaudí i tres curiositats més de la plaça Reial
El Bicing, a més, arriba a 8 barris de muntanya, i això ha estat possible gràcies a la inclusió, a partir del 2019, de les bicicletes elèctriques, que actualment suposen el 62% de tota l’oferta de bicicletes tot i que per als usuaris, la tria és clara, ja que actualment, més del 80% dels desplaçaments en Bicing es realitzen amb model elèctric. A més, a l'AMBBici o Bicing metropolità, totes les bicicletes són elèctriques. Dit d’una altra manera, les bicicletes elèctriques arraconen les mecàniques. I vosaltres, quines preferiu?