El ple de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest divendres la modificació de l'ordenança de circulació de vianants i vehicles, que contempla la creació d'un registre de vehicles de mobilitat personal a motor (VMP) i els cicles de més de dues rodes que realitzin una activitat econòmica.

D'aquesta forma, els VMP no podran circular per les voreres i hauran de circular per carrils bicis, carrers de plataforma única o calçades en funció de la seva velocitat, pes i característiques. A més, l'Ajuntament farà registrar aquells vehicles que siguin d'ús turístic o s'utilitzin en activitats econòmiques.

Els vehicles de la primera categoria són els patinets elèctrics petits, plataformes de motor o rodes elèctriques, que podran circular per carrils bici, parcs públics i carrers de plataforma única. Els segways i els patinets elèctrics grans, englobats en la segona categoria, també podran circular per carrils bici, parcs públics, carrers de plataforma única i la calçada de carrers la velocitat màxima de la qual sigui limitada a 30 quilòmetres per hora.

Finalment, la categoria C es reserva a cicles de més de dues rodes que assoleixin com a màxim 45 quilòmetres per hora. Aquests vehicles hauran de circular per carrils bicis, carrers de plataforma única i calçades -excepte en carrers de gran afluència de trànsit-.

Aquesta ordenança permetrà comprovar que els vehicles compleixen els requisits tècnics normatius que es demanen, i estarà a disposició de la Guàrdia Urbana. Una mesura que ha estat aprovada pels vots a favor de BComú, PSC, ERC, CUP i el regidor no adscrit Gerard Ardanuy, el grup Demòcrata, Ciutadans i PP s'han abstingut.

La modificació de l'ordenança estarà vigent a partir de 15 dies des de la seva publicació en el BOPB, període durant el qual es posarà en marxa el registre "perquè quan la normativa entri en vigor sigui més fàcil el seu control", ha expressat Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat de Barcelona.