L'Ajuntament de Barcelona continua lluitant amb les motos. Ara, ha activat un pla per evitar que les superilles s'omplin de motos en les seves voreres, que és el principal objectiu d'aquestes transformacions urbanes. El consistori ha iniciat una campanya informativa als futurs eixos verds de l'Eixample, que s'allargarà diverses setmanes, perquè la ciutadania sigui conscient de les condicions d'estacionament que es recull en la normativa per aquests àmbits en transformació de la ciutat. En concret, la campanya va dirigida als conductors de motocicleta i ciclomotor. Al llarg d'una setmana, un equip d'informadors es desplegarà pels carrers Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona amb l’objectiu d’explicar als conductors d'aquests vehicles que està prohibit aparcar a l’interior dels futurs eixos verds.

Fase informativa

La campanya informativa coincideix amb la instal·lació de la senyalització específica d'aquesta setmana en aquests quatre carrers i on s'especifica la prohibició d'aparcar. A banda, d'informar sobre les sancions també oferirà dades sobre les alternatives d’aparcament en calçada i d’aparcament subterrani per motocicletes més properes als eixos verds, a banda de recordar que la prioritat en aquests quatre carrers són els vianants. També es contempla que es faci un reforç informatiu dels girs que cal fer obligatòriament a cada intersecció. 

Una vegada finalitzada la primera fase informativa, la Guàrdia Urbana començarà una nova fase d'avisos on deixarà una notificació als usuaris de les motos que es trobin mal aparcades. Posteriorment, en un temps encara indeterminat, la policia iniciarà una darrera fase de sancions, que comportarà la posterior retirada de les motos que estiguin estacionades de manera incorrecta en aquests eixos verds. 

Prioritat: els vianants

El districte de l'Eixample compta amb 13.637 places d’estacionament per a motos senyalitzades en calçada, a més també té la possibilitat que ofereixen els aparcaments subterranis i dels espais on l’estacionament en vorera està permès, d’acord amb l’ordenança. "Els vianants són els protagonistes i la resta de vehicles són convidats. Poden passar-hi, però no estacionar", així ho ha manifestat el regidor del districte, Pau Gonzàlez. En aquest sentit, ha defensat que la idea de les superilles de l'Eixample és prioritzar els vianants perquè puguin gaudir del màxim espai possible. Gonzàlez ha indicat que els vehicles de càrrega i descàrrega només podran parar en moments concrets i en determinades hores. 

Davant la problemàtica que els carrers estiguin plens de motos, el regidor ha reconegut que la senyalització és difícil mentre segueixen les obres en el carrer. Per aquesta raó ha demanat "corresponsabilitat" als motoristes, per prioritzar l'espai al vianant en aquests carrers. A més, ha dit que cal un debat ciutadà més general sobre el fet de passar els aparcaments de motos de la vorera a la calçada, es farà al carrer Entença.