L'Ajuntament de Barcelona augmentarà la prevenció dels abusos sexuals i dels maltractaments als centres esportius i de lleure municipals. En els propers mesos l'Ajuntament habilitarà espais de recollida i comiats dels infants, introduirà personal específic d'atenció als menors a recepció i als vestuaris i es col·locaran cartells específics de prohibició de fer fotos i, també, es posaran algunes càmeres de seguretat. Abans però, l'Ajuntament ja va avaluar durant el 2018 els diferents espais per saber on s'havia d'actuar primer. 

L'Ajuntament redactarà els protocols concrets perquè els responsables dels equipaments tinguin clar com han d'actuar si hi ha una actuació abusiva en el centre. Aquests protocols inclouran codis ètics de conducta per a les persones que treballin amb la infància. 

De fet, els responsables hauran de seguir una formació específica amb periodicitat anual i els equipaments hauran de comptar amb la figura del Delegat de Protecció. Durant l'últim any, uns 50 professionals de centres municipals ja han fet una formació específica per conèixer els protocols i donar l'atenció deguda si tenen coneixement d'algun cas.

En el primer trimestre del 2019 es formaran 125 persones més i els primers equipaments que es revisaran seran els centres esportius, els casals infantils, les ludoteques i els centres oberts. Després d'aquesta primera fase, es revisaran posteriorment les biblioteques, els centres cívics, els casals de barri i els equipaments juvenils.