La campanya de Nadal a Barcelona en el seu conjunt se celebrarà del 26 de novembre al 6 de gener i el programa girarà entorn al concepte de la Màgia del Nadal i de la Llum. El consistori d'Ada Colau, l'ha presentat aaquest divendres, just inaugurat el mes de juliol i encara en emergència sanitària. 

Com a novetats, la plaça de Catalunya serà l'epicentre del festival de Nadal i l'ajuntament ha incrementat un 65% el pressupost en il·luminació. Aquest any, el consistori finançarà fins al 75% de les llums nadalenques dels eixos comercials. 

nadal plaça catalunya

Plaça de Catalunya, l'epicentre del Nadal

El programa cultural inclou una vintena de projectes i engloba projectes familiars, de música i d'arts escèniques en una graella de més de 100 activitats. L'objectiu és que la plaça de Catalunya sigui un punt d'atracció cultural i comercial seguint les reclamacions fetes durant els darrers anys per entitats de la ciutat. Aquesta acció comptarà amb un pressupost de 705.370 euros. A mes, es destinaran 1.712.891,13 euros a la il·luminació nadalenca en el conjunt de la ciutat, un 65% més que al 2019. El consistori finançarà fins al 75% de les llums dels eixos comercials.

En el cas de plaça de Catalunya, la proposta cultural estarà vinculada al comerç, a la restauració i a la presència de la Capitalitat Mundial de l'Alimentació Sostenible, que tindrà lloc el 2021. La programació es dividirà en franges horàries destinades a diferents trams d'edat. Així, el matí se centrarà en el públic infantil i familiar i els vespres seran el moment per la música en viu i les arts escèniques, mentre que a les nits hi haurà un únic espectacle de gran format i que abastarà els tres escenaris.

En aquest sentit, la plaça comptarà amb diferents escenaris ideats com un gran escenari continu que cobrirà tot el perímetre de l'espai interior de la plaça. La Fira de Comerç Solidari s'ubicarà en l'anell exterior de la plaça.

D'altra banda, els eixos comercials dels diferents barris de la ciutat acolliran més d'un centenar d'activitats que també es distribuiran en franges horàries per grups d'edat i que giraran al voltant dels eixos temàtics com la cultura, l'entreteniment, els aprenentatges, la ciència i els esports.

Més il·luminació

El consistori ha situat el Nadal com a moment clau per a la recuperació del consum i treball per situar les festes nadalenques com un moment de recuperació tant del consum local com de l'internacional. Per això, ha apostat per un "canvi profund" en el sistema d'enllumenat, amb activitats a tots els barris i amb una clara vinculació entre el comerç i la restauració i la cultura. Aquesta fórmula ha de permetre projectar el model de Nadal a Barcelona al món.

En aquest sentit, plaça de Catalunya se sumarà per primera vegada a la resta d'espais del centre que s'il·luminaran, com Via Laietana, plaça Urquinaona, Aragó, Gran Via, Paral·lel i el carrer Balmes, que tornarà a tenir llums nadalenques.

Així, el consistori finançarà fins al 75% de les llums de Nadal dels eixos comercials de la ciutat per pal·liar les dificultats econòmiques causades per la covid-19, incrementant un 72% el pressupost per a subvencions a il·luminació dels eixos comercials, que passarà de 550.000 a 950.000 euros. Aquest finançament s'integra dins de les mesures excepcionals que s'han pres en el marc del fons covid per a la recuperació econòmica de 30 MEUR. L'Ajuntament ha informat que en els dotze darrers anys, el finançament per part del consistori havia arribat a un màxim del 50% del cost.

Paral·lelament, en els darrers mesos s'ha decidit incrementar el nombre de carreres del centre il·luminats i posar llum per primera vegada a la façana de 39 edificis de mercats municipals. A més, s'implantarà un nou model de contractació basat en la convocatòria d'un concurs obert harmonitzat on s'hi inclouen tres blocs: carrers estratègics i de referència comercial i grans vies urbanes, mercats municipals i el 50% del tram de 16 eixos comercials que fins l'edició passada s'il·luminaven per iniciativa privada.

Per últim, Oriol Martí Sambola serà l'encarregat de coordinar el Festival de Nadal de Barcelona. Martí Sambola té experiència en l'àmbit de l'espai públic i, concretament, en el sector de les arts de carrer, amb la direcció executiva de la Fira de Tàrrega.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat