L’obertura íntegra del tronc central de l’L9/L10 del Metro de Barcelona és un objectiu encara sense data que, en tot cas, serà una realitat com a molt aviat a finals de dècada, tot i que per al 2027 es preveu l'entrada en servei d’un nou tram de l’L9 Nord i l’L10 Nord que connectaran Santa Coloma i Badalona amb l’actual estació de l’L4 de Guinardó | Hospital de Sant Pau. A hores d’ara, el principal escull per finalitzar tot el recorregut és que encara cal excavar el túnel entre les estacions de Mandri i Lesseps, una excavació que s’ha endarrerit més d’un any a causa de la necessitat de canviar el capçal, fet malbé en la fase anterior a l’arribada a Mandri.

Territori ja va assenyalar l’agost passat, just després que la tuneladora arribés a l’estació de Mandri, que caldria canviar la roda de tall, fet que suposaria una aturada de catorze mesos, un any per tenir la nova roda de tall i dos mesos més per muntar-la a la tuneladora. Quan ja ha passat gairebé un any d’aquell anunci, el departament de Territori manté aquestes previsions i el passat mes de maig va anunciar que la propera tardor ja es reprendria la tasca d’excavació amb la tuneladora novament operativa. En aquest context, aquesta matinada han arribat a l’estació de Mandri les primeres peces de recanvi.

Aquestes primeres peces, que s’han transportat amb un dispositiu nocturn a causa de l’envergadura de les mateixes i per minimitzar els efectes sobre la mobilitat diürna, han estat transportades des del port de Barcelona i ja s’han començat a baixar pel pou de la futura estació de Mandri, a més de 70 metres de profunditat, fins on es troba la tuneladora, de manera que aviat es podrà començar en la reparació in situ de la tuneladora. El mateix departament ha difós, via xarxes socials, les imatges del transport d’aquestes peces, assenyalant que serviran per “canviar la roda de tall per una de nova, capaç d’excavar els diferents tipus de terreny que queden fins a Lesseps”. 

Un cop amb la tuneladora en marxa, es podrà reprendre l'excavació dels 1,6 quilòmetres pendents per acabar el túnel. En paral·lel, es treballa en la construcció de diverses estacions d'aquest futur tronc central, com Plaça de Maragall, Sanllehy i Campus Nord, a les quals s'ha afegit, fa pocs dies, l'inici de les obres a Manuel Girona.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!