La futura estació de Metro de la línia L9/L10 de Manuel Girona, a cavall entre els barris de Sarrià (districte de Sarrià-Sant Gervasi) i Pedralbes (districte de les Corts), que ha de formar part del tronc central d’aquesta important línia en construcció a Barcelona, han començat amb les primeres actuacions, situades en la confluència del passeig de Manuel Girona i el carrer de Doctor Ferran i que comportaran, a partir d’aquest diumenge, 29 de juny, afectacions en superfície, amb talls i desviaments de trànsit. Segons ha informat Territori, aquesta primera fase, que s’allargarà fins a finals del primer trimestre del 2026, inclou la desviació de serveis i la preparació del recinte de ventilació.
Aquesta primera fase és doncs un pas preliminar al que serà la part més important de l’obra, la construcció del pou de l’estació, de 60 metres de profunditat i 27 metres de diàmetre, per arribar fins al túnel per on passaran els combois, que en aquesta estació ja està excavat. Per a l’acabament de l’obra de l’estació no hi ha data concreta, però s’allargarà previsiblement fins a finals de dècada. Cal tenir en compte que, de moment, l’única previsió al calendari és la de posar en servei les estacions de l’L9/L10 de Sagrera TAV, la Sagrera, Plaça Maragall i Guinardó | Hospital de Sant Pau l’any 2027. De fet, una de les estacions on es treballa intensament és la de Plaça Maragall.
Inici de les afectacions en superfície
L’estació de Manuel Girona s’ubicarà en la confluència del passeig de Manuel Girona i el carrer del Doctor Ferran i durant aquestes setmanes es faran els primers treballs d’implantació de l’obra i, a partir del 29 de juny, es produiran afectacions a la circulació amb dues fases:
- Entre el 29 de juny i el 3 d’agost: Es tancaran al trànsit els dos carrils costat Besòs del carrer del Doctor Ferran, de manera que quedarà anul·lat el sentit muntanya de circulació. S'ocuparà també el cordó de serveis i la vorera del costat mar del passeig de Manuel Girona.
- A partir del 4 d’agost i fins al final de l’obra: S’ocuparà totalment la calçada del carrer Doctor Ferran i la vorera del costat Llobregat.
El tall afectarà diverses línies de bus de TMB, com el V3, que es desviarà des d’Eduardo Conde pels carrers de Santa Amèlia i Capità Arenas; el 34, que des de Santa Amèlia baixarà per Capità Arenas en lloc d’arribar fins a Eduardo Conde; o el 6, que veurà modificat el seu origen i final, situat actualment a la zona d’afectació i quedarà situat a Santa Amèlia amb Capità Arenas.