Després de carregar-se algunes zones verdes d'aparcament per construir més carrils bici o també per col·locar-hi plataformes desmuntables a mode de terrassa en alguns bars de la Sagrada Família, i després també d'arribar a un acord perquè l'1 de gener del 2019 els cotxes matriculats abans de l'1 de gener del 1997 i les furgonetes d'abans de l'1 d'octubre de 1994 deixin de circular els dies feiners a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, pretén ara carregar-se places d'aparcament subterrani per desincentivar l'ús del vehicle privat.

Així ho ha posat de manifest la tinenta d'Urbanisme, Janet Sanz, que s'ha lamentat que a la capital catalana hi hagi un "excés" de places d'aparcament a les quals "cal posar-hi fi". Un "excés" que es tradueix en 640.000 places per a tota la ciutat, una ciutat en què hi viuen 1.609.000 persones, però on també hi venen moltes altres per feina, i algunes ho fan en cotxe.

Però, com ho farà el Consistori per carregar-se places d'aparcament subterrani? L'objectiu principal és modificar les normes municipals que regulen l'oferta d'aparcament als edificis de nova construcció i, una vegada fet això, s'eliminarien els aparcaments subterranis dels nous habitatges dotacionals, així com d'establiments comercials amb menys de 1.300 metres quadrats. I no només això. El govern de Colau també té tota la intenció d'establir que les quotes mínimes pels futurs habitatges privats, oficines i hotels es converteixin en quotes màximes.

La proposta de modificació de les normes urbanístiques del pla general metropolità que regulen l’aparcament va ser aprovada a la comissió d'urbanisme amb els vots favorables de BComú, el PSC i la CUP, els vots en contra del grup Demòcrata (PDeCAT i Unió) i l'abstenció de Cs, ERC i el regidor no adscrit Gerard Ardanuy. 

L'oposició va coincidir a assegurar que aquesta iniciativa no ajudaria a reduir l'ús del vehicle privat, així com a insistir que cal afavorir que els cotxes deixin d'ocupar espai públic a superfície.