L’avinguda Diagonal de Barcelona ha estat durant dècades un punt de sortida i entrada per a vehicles motoritzats però alhora, un atzucac per a vianants i ciclistes, que es trobaven que al final d’aquesta avinguda, ja al límit amb Esplugues de Llobregat, no tenien més remei que fer mitja volta. Aquesta situació es va resoldre parcialment l’any 2018 amb la creació d’un enllaç per a vianants i ciclistes entre Barcelona i Esplugues de Llobregat per la banda muntanya de la Diagonal, al qual ara s’hi afegirà un per la banda mar, amb un nou carril bici i passeig de vianants en l’àmbit del futur nou Hospital Clínic.
En concret, es tracta d’un enllaç per la zona esportiva universitària que en el futur acollirà l’ampliació de l’Hospital Clínic que ja ha estat adjudicat, i que suposarà la creació d’un pas d’uns 400 metres de longitud de via pedalable que comprendrà un passeig per a vianants de 2,5 metres d’amplada i un carril bici bidireccional en plataforma única de 3 metres d’amplada. L’adjudicació, aprovada per la junta de govern de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, compta amb una inversió d'1,7 milions d’euros finançada entre l’AMB i els ajuntaments de Barcelona i Esplugues de Llobregat. L’inici d’obres està previst per a les properes setmanes i tindran una duració de 6 mesos, de manera que ja estaria en servei l’estiu del 2026.
Aquest nou carril bici connectarà amb els eixos 7 i 4 del Bicivia i esdevindrà la primera connexió estratègica pedalable amb el nou Hospital Clínic, que transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària. Aquest nou carril bici amb el seu passeig per a vianants permetrà connectar des de l’entrada a la zona esportiva de la UB amb la zona de Finestrelles - Can Vidalet d’Esplugues de Llobregat i els barris del nord de l’Hospitalet de Llobregat, com Pubilla Cases. “Aquest tram específic pren una especial importància per doble motiu: per una banda, perquè enllaça, per la banda mar, el Baix Llobregat amb Barcelona i, en segon lloc, perquè es troba en la futura ubicació del nou Hospital Clínic”, ha afirmat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Cordón.


Per la seva banda, la primera tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, responsable de l'àrea d'Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans, ha apuntat que "Barcelona té una de les xarxes ciclables més importants de l'Estat, amb 270 quilòmetres de carrils bici i un conjunt de vies ciclables que arriba al miler, i volem continuar creixent i millorant la mobilitat sostenible", i per això, "la connexió ciclista entre Barcelona i Esplugues va en la línia de la política municipal d'impulsar la connexió amb els eixos ciclistes de la ciutat, en aquest cas de la Diagonal, per poder arribar al centre de Barcelona i amb les diferents malles ciclables dels barris".